اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی:

اشتغال مشکل اصلی نابینایان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: با وجود اینکه تعداد زیادی از نابینایان مدرک تحصیلی عالی دارند اما با مشکل اشتغال مواجه هستند.

اشتغال مشکل اصلی نابینایان است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، راضیه خدادوست در مراسم گرامیداشت عصای سفید که پیش از ظهر امروز در میهمان‌سرای ارتش برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 23 هزار نابینا در استان وجود دارد که بالای دو هزار نفر از آن‌ها زیر پوشش اداره بهزیستی هستند.

وی افزود: این افراد از خدمات مستمری، اشتغال، تسهیلات بانکی، توان‌بخشی جسمی و استفاده از کلینیک توان‌بخشی در بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

خدادوست در ادامه تشکل‌های مردم‌نهاد را برای توانمندسازی این اقشار موثر دانست و تصریح کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد که زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند در جهت ارتقاء، استقلال و وضعیت زندگی آن‌ها تلاش می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی در ادامه به اصل 44 قانون اساسی در زمینه قانون استخدام سه درصد معلولان اشاره کرد و گفت: از طریق قانون سه درصد، استخدام نابینایان در دستور کار قرار گرفته که تاکنون تعداد قابل توجهی جذب دستگاه‌های اجرایی شدند، همچنین استخدام سایر معلولان، نابینایان در اولویت قرار دارند.

خدادوست با اشاره به اجرای طرح غربالگری بینایی در استان، گفت: این طرح در استان به شکل مطلوبی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در استان تعداد نابینایان با تحصیلات عالیه و ورزشکاران موفق زیاد است، گفت: افرادی که با تلاش فراوان تحصیل می‌کنند متأسفانه در زمینه اشتغال به ویژه پست‌های اداری و دستگاه‌های اجرایی با مشکل مواجه می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با انتقاد از روند مناسب‌سازی اماکن عمومی و مبلمان شهری برای این اقشار گفت: مناسب‌سازی معابر و اماکن عمومی از مهم‌ترین خواسته‌های معلولان به ویژه نابینایان به شمار می‌رود اما مناسب‌سازی در جامعه به خوبی دنبال نمی‌شوند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول