اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خبر داد

بیمه 315 هزار مددجو در بخش توانمندسازی اجتماعی

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: در زمینه توانمندسازی اجتماعی مددجویان تاکنون 315 هزار مددجو در کمیته امداد بیمه شده‌اند.

بیمه 315 هزار مددجو در بخش توانمندسازی اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی‌محمد ذوالفقاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارائه خدمات پایه مددجویی به افراد نیازمند به صورت بهداشت، درمان، آموزش، مشاوره و اشتغال است.

وی افزود: افزایش بهره‌گیری از توان مددجویان برای حل مشکلات و سرمایه‌گذاری بر روی امکانات موجود از مواردی است که در کمیته امداد پیگیری می‌شود.

ذوالفقاری بیان کرد: در حال حاضر یک‌میلیون و 700 هزار خانوار شامل 4 میلیون نفر مددجوی مستمر این نهاد هستند.

وی توانمندسازی مددجویان را شامل سه حوزه فکری، اجتماعی و اقتصادی دانست و ابراز داشت: مشاوره، تربیت‌پذیری، آموزش تحصیلی،‌ بهداشت،‌ فنی و مهارتی،‌ آموزش‌های حقوقی، دینی و کارآفرینی در بخش توانمندسازی فکری مددجویان انجام می‌شود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه در حوزه توانمندسازی اجتماعی مددجویان نیز به حوزه ازدواج توجه ویژه شده است، عنوان کرد: سال گذشته 118 هزار مورد ازدواج در بین خانواده‌های این نهاد انجام شده و‌ لازم است در بخش ازدواج توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

وی مدیریت اسکان را از دیگر بخش‌های توانمندسازی اجتماعی خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد ذکر کرد و افزود: بیمه نیز از بخش‌های توانمندسازی است که تاکنون 315 هزار مددجو در کمیته امداد بیمه شده‌اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: تلاش می‌شود، خدمات کمیته امداد به صورت کوتاه‌مدت و موثر جایگزین خدمات بلندمدت و کم تاثیر شود.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: تاثیرگذاری خدمات حمایتی بر افراد و کوتاه کردن مدت زمان حضور مددجو در کمیته امداد از اهداف این نهاد به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: با تحقق این هدف دایره فعالیت این نهاد فعال‌تر، چرخش مددجو سریع‌تر، سرعت پاسخگویی بیشتر و منابع مالی با هدف‌گذاری بهتری انجام می‌شود.

ذوالفقاری بیان داشت: در حوزه اقتصادی نیز اقداماتی از جمله کاریابی و اکرام انجام می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول