اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت ‌احوال استان سمنان خبر داد

رشد 2.9 درصدی جمعیت سمنان در 6 ماه نخست امسال

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت ‌احوال استان سمنان از رشد 2.9 درصدی جمعیت این استان در شش نخست امسال خبر داد.

رشد 2.9 درصدی جمعیت سمنان در 6 ماه نخست امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباسعلی طالب‏بیدختی ظهر امروز در گفت‏وگو با خبرنگاران رسانه‌های گروهی با اشاره به آمار وقایع حیاتی استان سمنان در شش ماه نخست سال‌جاری، از رشد 2.9 درصدی جمعیت استان سمنان در این مدت خبر داد.

وی اظهار کرد: اداره ثبت ‌احوال بعد از پیروزی انقلاب و در دوره نوین‏سازی در بخش‏های گوناگون همچون آرشیو الکترونیکی اسناد و کارت ملی هوشمند پیشتاز بوده که این اقدام سبب سهولت در انجام کار ارباب رجوع شده است.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان سمنان بیان کرد: در شش ماه نخست سال‌جاری 4 هزار و 953 واقعه ولادت در استان سمنان ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 2.9 درصدی داشته است.

طالب‏بیدختی ادامه داد: شهرستان میامی در سال‌جاری بیشترین رشد را در زمینه ثبت واقعه ولادت داشته است.

وی همچنین با اشاره به آمار فوتی‏های استان سمنان در شش ماه نخست سال‌جاری گفت: به میزان 1.3 درصد ثبت افراد فوت شده در استان سمنان کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت ‌احوال استان سمنان افزود: در مدت این شش ماه یک‏ هزار و 513 واقعه فوت در استان سمنان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک‏هزار و 533 واقعه بود، می‏توان کاهش آمار را لمس کرد.

طالب‏بیدختی با بیان علل فوت در شش ماه نخست سال‌جاری افزود: بیشترین علل فوت در استان سمنان با بیشتر از 48 درصد به بیماری‏های قلبی و عروقی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین حوادث غیرعمدی مانند تصادف و ... بالغ بر هشت درصد، بیماری‏های دستگاه تنفسی با حدود هشت درصد و سرطان‏ها نیز با حدود هشت درصد رتبه‏های بعدی آمار فوتی‏های استان سمنان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل ثبت ‌احوال استان سمنان در ادامه خاطرنشان کرد: در شش ماه نخست امسال تعداد 2 هزار و 994 مورد ازدواج در استان سمنان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر از 11 درصد کاهش یافته است.

طالب‏بیدختی همچنین در زمینه سن ازدواج گفت: میانگین سن ازدواج در مردان 28 سال بوده و در بانوان نیز به مرز 24 سال رسیده و در بین شهرستان‏های استان سمنان رشد هشت درصدی شهرستان میامی نسبت به دیگر شهرستان‏ها محسوس است.

وی ادامه داد: تعداد 583 مورد طلاق در شش ماه نخست سال‌جاری در ادارات زیرنظر ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.9 درصد افزایش یافته است.

مدیرکل ثبت‌ احوال استان سمنان گفت: این تعداد موارد طلاق که بیان شد، شامل آمار به ثبت رسیده در این استان و خارج از استان است.

طالب‏بیدختی در زمینه عوامل اصلی طلاق در این استان گفت: علت اصلی طلاق در استان سمنان نداشتن تفاهم اخلاقی و نداشتن امکان سازش است که بالغ بر 77 درصد طلاق‏های ثبت شده را شامل می‏شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: همچنین میانگین سن طلاق در استان سمنان در مردان 35 سال و در بانوان 31 سال است.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول