اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت احوال لرستان:

سند هویتی شهید سید فخرالدین رحیمی در لرستان رونمایی شد

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت احوال لرستان گفت: سند هویتی شهید حجت الاسلام سید فخرالدین رحیمی از شهدای فاجعه هفتم تیر رونمایی شد.

سند هویتی شهید سید فخرالدین رحیمی در لرستان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی ثبت احوال لرستان، حسین میردریکوندی گفت: این سند هویتی شامل تصاویر، زندگینامه و سند سه جلی این شهید بزرگوار است.

وی اظهار داشت: سند هویتی شهید رحیمی به عنوان نخستین سند هویتی مشاهیر و بزرگان لرستان هم اکنون در گنجینه اسناد هویتی ثبت احوال خرم‌آباد قرار داد.

مدیر کل ثبت احوال لرستان گفت: ساخت و رونمایی از سند هویتی مشاهیر و بزرگان استان از برنامه‌های در دستور کار است که توسط اداره کل ثبت احوال لرستان پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام شهید سید فخرالدین رحیمی فرزند سید علی اکبر از مفاخر لرستان و در سال 1323 هجری شمسی در خرم‌آباد چشم به دنیا گشود، وی مقدمات و اصول اولیه علم را نزد برادر بزرگش شهید سید نورالدین رحیمی فرا گرفت و بعد از مدتی بخشی از کفایه الاصول فقه را نزد شهید آیت‌الله مدنی آموخت.

شهید رحیمی بیش از آنکه به دروس خارج بپردازد و از طریق حوزه‌های علمیه مدارج علمی را طی کند.

زمینه‌های تحول روحی و دگرگونی‌های ناشی از انقلاب درونی او را واداشت که در خط مبارزه مستقیم علیه رژیم طاغوت قیام کند و به همین دلیل از سال 1346 تا زمان شهادت لحظه‌ای آسوده و آرام نبود بارها به زندان و تبعید در ایرانشهر بلوچستان که این دوره را در کنار مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای گذراند.

وی از سال 1354 به بعد ممنوع المنبر بود، ولی با وجود شرایط و حاکمیت رژیم طاغوت مطالب و گفته‌های خود را برای آگاهی مردم اطلاع رسانی و منعکس می‌نمود.

شهید فخرالدین رحیمی پس از سال‌ها مبارزه و مقاومت سر انجام در روز هفتم تیر ماه 1360 در فاجعه بمب‌گذاری دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی با شهید دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش دعوت حق را لبیک گفته و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول