اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت احوال بویین زهرا خبر داد

راه‌اندازی شبکه اعلام وقایع حیاتی در بویین زهرا

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بویین زهرا از راه‌اندازی شبکه اعلام وقایع حیاتی با هدف جلوگیری از کم‌ثبتی و دیرثبتی آمار سرشماری در این شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی شبکه اعلام وقایع حیاتی در بویین زهرا

بهروز زمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا با اشاره به راه‌اندازی شبکه جامع اعلام وقایع حیاتی در این شهرستان اظهار کرد: این شبکه و سامانه جامع که با هدف جلوگیری از کم‌ثبتی و یا دیرثبتی دایر شده، وظیفه دارد تا با رصد دقیق آمار متولدین و متوفی‌‌های سطح شهرستان بویین زهرا آمار کاملی را به این اداره ارائه کند.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بویین زهرا با اشاره به اینکه خدمات دولت‌‌های نهم و دهم در این شهرستان در راستای تسهیل در امور شهروندان بسیار گسترده و چشم‌گیر بوده، افزود: بهره‌برداری از دفاتر این اداره در بخش‌های رامند، شال و آبگرم از فعالیت‌های دولت نهم و دهم در راستای توسعه مراکز ثبت احوال در سراسر کشور است که با استقبال بسیاری نیز تاکنون روبه‌رو شده است.

وی با بیان اینکه آموزه‌های مختلفی در حوزه آمارنویسی و ثبت رخداد‌ها در طول سال برای کارمندان و مسئولان این اداره برگزار می‌شود، عنوان کرد: برگزاری دوره‌ ویژه آمارنویسی در سال گذشته و نیز خرید تجهیزات اداری بخشی از فعالیت‌های این اداره در حوزه تسهیل در خدمات‌رسانی به شهروندان و ارباب رجوع بوده است که موجب افزایش رضایت‌مندی شده است.

رئیس اداره ثبت احوال شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 100 دستگاه حاکمیتی در فضای مجازی هویت مراجعه کنندگان را از طریق پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور تصدیق می‌کنند، تصریح کرد: این اقدام در فضای مجازی با کمک نرم‌افزار‌های ویژه و کمک متخصصان و کارشناسان این اداره صورت می‌گیرد.

زمانی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 19 هزار و 400 عنوان استعلام شماره‌ ملی شهروندان به بانک‌های درخواست کننده در بخش‌های مختلف این شهرستان انجام شده، تصریح کرد: در سال جاری با برنامه‌ریزی‌های گسترده سعی داریم تا نسبت به ایجاد یک شبکه جامع برای این منظور اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه روزافزون و گسترده کشور در بخش ثبت احوال موجب رضایت‌مندی بیشتر شهروندان از حوزه فعالیت‌های این سازمان در سراسر کشور شده، بیان کرد: لازم است که با توجه و حمایت‌های ویژه مسئولان و دولت از حوزه ثبت احوال و آمارنویسی زمینه برای پیشرفت هرچه بیشتر در کشور فراهم شود.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول