اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان قم خبر داد

آغاز توزیع کارت‌های ملی هوشمند تا یک ماه دیگر

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: در حال حاضر 10 هزار کارت هوشمند ملی در استان قم صادر شده و تا پایان ماه آینده توزیع آن آغاز خواهد شد.

آغاز توزیع کارت‌های ملی هوشمند تا یک ماه دیگر

به گزارش خبرگزاری فارس از قم ولی‌الله عسگری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به عملکرد اداره کل ثبت احوال در ثبت وقایع حیاتی اظهار داشت:‌ اداره کل ثبت احوال استان قم به منظور ثبت به روز و به موقع وقایع حیاتی تولد، وفات، ازدواج و طلاق اقدامات مختلفی را در استان انجام داده است.

وی افزود: در خصوص واقعه حیاتی تولد نماینده ثبت احوال در بیمارستان‌هایی که دارای زایشگاه هستند مستقر بوده و در هنگام تولد فرزند سند سجلی نوزاد تنظیم شده و بعد از مدتی شناسنامه به درب منزل ارسال می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان قم ادامه داد: همچنین در زمینه ثبت واقعه وفات نماینده ثبت احوال با حضور در بهشت معصومه عملیات صدور سند فوت و ابطال شناسنامه را انجام ‌می‌دهد.

عسگری تصریح کرد: با توجه به اهمیت ثبت وقایع حیاتی در استان نرم‌افزاری جامع طراحی شده و در اختیار محضرهای ثبت ازدواج قرار گرفته تا وقایع ازدواج و طلاق به صورت آنلاین در ثبت احوال استان قم ثبت شود.

وی با اشاره به اهداف کلان ثبت احوال در ثبت اسناد هویتی گفت: اداره کل ثبت احوال استان قم 16 هدف کیفی در ثبت وقایع، ‌69 برنامه و 222 پروژه را در برنامه‌های کاری خود پیگیری می‌کند.

مدیرکل ثبت احوال استان قم عنوان کرد: ساماندهی ثبت وقایع حیاتی و مهاجرت در کشور به صورت مکان محوری انجام می‌شود به نحوی که با ثبت کد پستی در سامانه اطلاعات و آمار، فرد در هنگام تغییر محل سکونت خود با تغییر کد پستی در سامانه ثبت احوال، اطلاعات فردی خود را به‌روزرسانی کند.

عسگری اظهار داشت: با تکمیل و به‌روزرسانی اطلاعات جامع فردی در آینده دیگر نیازی به سرشماری آمار نفوس و مسکن نخواهیم داشت و می‌توان با مراجعه به سامانه ثبت احوال اطلاعات و آمار افراد را شناسایی و دریافت کرد.

وی همچنین به کسب رتبه نخست کشوری ثبت احوال استان قم در بحث آرشیو الکترونیکی اسناد اشاره کرد و گفت:‌ استان قم توانسته است با ثبت عکس مدارک شناسایی و هویتی در این سامانه علاوه بر دسترسی آسان در رفع مشکلات ثبتی خدمات مؤثری ارائه دهد.

مدیرکل ثبت احوال استان قم اظهار کرد: افزایش خدمات به مراجعین، ‌طولانی شدن عمر اسناد،‌ محافظت و ایمنی در برابر بلایای طبیعی، ‌کاهش هزینه‌های بایگانی سنتی، ‌صرفه‌جویی در وقت و رضایت مشتریان از جمله مزایای آرشیو الکترونیکی اسناد در اداره کل ثبت احوال استان قم است.

عسگری افزود: در حال حاضر سند هزار و 92 مورد ولادت و 202 هزار فوت بعد از اسکن و داده آماری کنترل و نظارت شده و در سامانه ثبت احوال مرکز بارگذاری شده است.

وی در ادامه از صدور کارت ملی هوشمند در استان قم خبر داد و گفت: با توجه به ارائه خدمات الکترونیک در چرخه فعالیت‌های دولتی تمام فعالیت‌های ثبت وقایع و امور اداری و مالی ثبت احوال استان قم به صورت مکانیزه و الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان قم یادآور شد: در حال حاضر بیش از 10 هزار کارت ملی هوشمند در استان قم صادر شده و تا پایان ماه آینده توزیع آن آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه 15 ایستگاه صدور کارت هوشمند در استان قم تدارک دیده شده است ادامه داد: با توجه به تقاضای 700 هزار نفر از افراد بالای سن 15 سال برای صدور کارت ملی هوشمند از دفاتر پیشخوان که آمادگی سرمایه‌گذاری در این طرح را دارند دعوت به همکاری می‌کنیم.

عسگری با اشاره به مزیت‌های کارت ملی هوشمند گفت: تصدیق هویت و شناسایی، ‌امضای دیجیتال، اثر انگشت در داخل کارت،‌ امکان پرداخت الکترونیکی در بانک‌ها،‌ کارت سلامت، قابلیت دریافت یارانه و استفاده در رأی‌گیری الکترونیکی انتخابات کشوری از جمله مزایای کارت هوشمند ملی است که با برنامه‌ریزی این سامانه در تمام استان‌های کشور می‌توان از قابلیت‌های مثبت این کارت استفاده کرد.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول