اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان قم خبر داد

ثبت 326 مورد چند قلوزایی در استان قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت احوال استان قم از ثبت 326 مورد چند قلوزایی در شش ماهه نخست امسال در استان قم خبر داد.

ثبت 326 مورد چند قلوزایی در استان قم

ولی‌الله عسکری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به ثبت 11 هزار و 361 مورد واقعه ولادت در استان قم گفت: در شش ماهه نخست سال جاری از 11 هزار و 361 مورد ولادت ثبتی 11 هزار و 35 مورد به ولادت‌های تک‌زایی و 326 مورد مربوط به ولادت‌های چند قلوزایی در استان قم بوده است.

وی افزود: از 326 مورد ولادت چند قلوزایی در شش ماهه نخست سال جاری 152 مورد دو قلو، شش مورد سه قلو و یک مورد چهار قلو متولد شده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان قم با اشاره به 138 مورد چند قلوزایی در شش ماهه نخست سال گذشته ادامه داد: در مقایسه آمار سال جاری در مدت مشابه سال گذشته میزان چند قلوزایی در شش ماهه نخست امسال رشد 136 درصدی را نسبت به گذشته نشان می‌دهد.

عسگری عنوان کرد: همچنین با توجه به ثبت 2 هزار و 35 مورد ولادت در شهریور ماه سال جاری، هزار و 986 مورد از ولادت‌ها مربوط به تک‌زایی و 49 مورد آن مربوط به چند قلوزایی بوده است.

وی خاطر نشان کرد:‌ در مدت یاد شده 2 هزار و 736 مورد فوت، 6 هزار و 485 مورد ازدواج و هزار و 209 مورد طلاق در استان قم به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم تصریح کرد: از میان 15 هزار سهمیه تعویض شناسنامه‌های مستعمل 16 هزار و 413 مورد شناسنامه در شش ماهه نخست سال جاری در اداره کل ثبت احوال استان قم تعویض شده است.

عسگری یادآور شد: در شش ماهه نخست سال جاری 16 هزار و 414 مورد درخواست کارت ملی وصول شده که به 14 هزار و 414 درخواست رسیدگی شده و کارت ملی نیز صادر شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت 112 مورد تغییر نام و 754 مورد تغییر نام خانوادگی در استان قم به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال استان قم بیان داشت: همچنین استفاده از نام حضرت رسول در استان قم دو برابر آمار 22 درصدی کشور بوده است.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 100 هزار نفری استان قم گفت: در نیمه نخست سال جاری 5 هزار و 737 نوزاد پسر در استان متولد شده‌اند که برای 2 هزار و 323 نوزاد نام محمد و ترکیبات آن استفاده شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول