اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

گسترش ورزش‌های همگانی ضرورتی برای توسعه نشاط اجتماعی

خبرگزاری فارس: گسترش و ترویج فرهنگ ورزش‌های همگانی به عنوان ضرورت اجتماعی عاملی موثر در نشاط اقشار مختلف جامعه و سلامت روانی آنهاست.

گسترش ورزش‌های همگانی ضرورتی برای توسعه نشاط اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ترویج فرهنگ ورزش‌های همگانی و تأثیر آن در افراد جامعه و گسترش آن به عنوان یک ضرورت اجتماعی موجب ایجاد شور و نشاط برای همه اقشار جامعه می‌شود.

هیئت همگانی آذربایجان‌غربی همایش‌های مختلف پیاده‌روی خانوادگی، کوهنوردی، مسابقات اتومبیل‌رانی، اسب‌سواری و برنامه‌های متنوع دیگر به مناسبت‌های مختلف با ادارات و سازمان‌ها با هدف توسعه و ترویج ورزش‌های همگانی را در طول سال برگزار می‌کند.

این هیئت با دارا بودن 23 کمیته تخصصی فعال و بیش از 10 کمیته غیرتخصصی به منظور نهادینه‌کردن حضوری موثر و تخصصی در سطح جامعه ورزشی کشور و توانمندسازی و حمایت همه جانبه از فعالیت‌های رسمی و سازمان یافته در توسعه ورزش همگانی به نیازهای دوره‌ای و موردی حوزه‌های تابعه استان از جمله ورزش‌های همگانی بانوان، کودکان و سالمندان توجه می‌کند.

آموزش و ترویج فرهنگ، اخلاق، دانش و مهارت‌های فردی و گروهی، همکاری با تمامی سازمان‌های دولتی و غیردولتی برای توسعه و ارتقای سطح همکاری‌ها، اطلاع‌رسانی صحیح و به موقع و مشورت مستمر سازمان یافته، پایش و ارزیابی مستمر موردی و دوره‌ای و تحقق مطالعات نظری جامع و کاربردی موضوعی از جمله اقدامات مهم هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی است.‌

هیئت ورزش‌های همگانی استان برای علاقه‌مندسازی، تنویر افکار عمومی برای روی آوردن به ورزش همگانی، تقویت عملکرد گروه‌های اثرگذار فعال در زمینه ورزش‌های همگانی و پاسخ‌گویی مثبت به اولویت‌های اساسی ورزشی و منطقه‌ای برای همسوسازی تلاش‌ها و افزایش قابلیت نظارت مردمی با تشکیل حلقه‌ها و هسته‌های همکاری ورزشی، فرهنگی، محیطی و اجتماعی مورد نیاز ما بین ورزشکاران رشته‌های متنوع همگانی و سازمان‌های دولتی و غیردولتی فعال در این زمینه بر مبنای ایجاد انگیزش درآمدزایی، ترویج ادبیات مشترک و ارتقای سطح آگاهی‌های همگانی مردم فعالیت می‌کند.

برگزاری همایش پیاده‌روی موجب ترویج فرهنگ ورزش و تندرستی می‌شود

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه 19 آبانماه امسال همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در ارومیه برگزار می‌شود، اظهار داشت: در این همایش دستگاه‌های اجرایی اعم از آموزش و پرورش، دانشگاه، سپاه، بسیج ورزشکاران، نیروهای نظامی، انتظامی و ارتش در این همایش حضور خواهند داشت.

کیومرث پورایراندوست افزود: این همایش با هدف افزایش نشاط عمومی، تبیین ضرورت توجه بیشتر به ورزش همگانی و نقش ورزش در سلامت جامعه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش‌های پیاده‌روی در سال‌های گذشته باعث ایجاد روحیه نشاط و تشویق مردم به امر ورزش شده است، تصریح کرد: مردم آذربایجان‌غربی در همه حال پیشگام در برگزاری همایش اجتماعی به ویژه همکاری و حضور در برنامه‎های ورزشی هستند.

ایراندوست با بیان اینکه برگزاری این همایش‌ها در ترویج فرهنگ ورزش، تندرستی و استفاده از ظرفیت ورزش‌های مختلف برای تحکیم همبستگی بین مردم نقاط مختلف کشور نقش زیادی دارد، گفت:  همچنین برگزاری همایش‌هایی از قبیل صنایع دستی و غذاهای سنتی به صورت بومی و محلی و حتی ملی از طریق هیئت ورزش‌های همگانی برای اشاعه فرهنگ و آداب استان موثر است و می‌تواند با معرفی جاذبه های فرهنگی، تاریخی و مذهبی استان به جذب گردشگر نیز کمک کند.

دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی نقش بسزایی در توسعه ورزش‌های همگانی دارند

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه از یک سال پیش در هیئت ورزش‌های همگانی استان مستقر شده است، اظهار داشت: در طول یک سال تقویم ورزشی منسجم برای هیئت ارائه شد و در 18 شهرستان به صورت سازماندهی تثبیت شد در حالی که در گذشته فعالیت‌های این هیئت نامنظم اجرا می‌شد.

فریدون نوری با تاکید بر ترویج فرهنگ ورزش‌های همگانی، افزود: برای عمومی کردن ورزش در میان آحاد جامعه باید ترویج فرهنگ ورزش از ادارات و ارگان‌ها آغاز شود و ورزش‌های کم‌هزینه در جامعه رایج شود تا شاهد سلامتی و نشاط در افراد جامعه باشیم.

وی در ادامه به عملکردهای تقویم ورزشی سال جاری اشاره کرد و گفت: برگزاری دوره‌های مربی‌گری، برگزاری مسابقات باشگاهی، منطقه‌ای و استانی، شناسایی افراد و تیم‌های برتر رشته‌ها برای شرکت در مسابقات شمال‌غرب کشور و ملی و برگزاری جشنواره های بومی و محلی از مهم‌ترین عملکردهای هیئت در سال جاری است.

نوری ایجاد ارتباط مستمر با ادارات و دستگاه و به ویژه مراکز آموزشی، علمی و ورزشی را در توسعه ورزش‌های همگانی موثر دانست و گفت: دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی به دلیل ارتباط با نوجوانان و جوانان نقش بسزایی در توسعه و ترویج ورزش‌های همگانی دارند.

وی ادامه داد: پیاده‌کردن الگوهای عملی در توانمندسازی همه جانبه ورزشکاران رشته‌های همگانی و تشکل‌های مرتبط، بومی‌سازی روند برنامه‌ها بر اساس نیازهای استان، تاکید بر مشارکت پذیری چند جانبه و همه‌جانبه بر اساس مقدورات و قابلیت‌های رشته‌های ورزش همگانی و ایجاد انگیزه، تعامل و برقراری و حفظ ارتباط پایدار مابین افراد و ورزشکاران رشته‌های همگانی در استان از جمله اهداف و رویکردهای این هیئت است.

رئیس هیئت ورزش‌های همگانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ از مهم‌ترین برنامه‌های این هیئت برای تشویق و مشارکت مردم به ورزش است، گفت: اگر دستگاه‌ها و ادارات تنها یک درصد از اعتبارات خود را در زمینه ترویج فرهنگ و توسعه ورزش‌های همگانی صرف کنند گام موثری در این زمینه برداشته می‌شود.

وی با بیان اینکه ترویج و همه‌گیرسازی فعالیت‌های ورزش همگانی به صورت موردی و مناسبتی است، گفت: صیانت از هویت و فرهنگ سنتی و اصیل پهلوان ورزشی، بسترسازی برای رشد جسمانی، عاطفی، ذهنی و روحی ورزشکاران رشته‌های همگانی، تعامل فعال و ترویج رقابت‌پذیری در بین ورزشکاران رشته‌های همگانی از جمله اهداف فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور است.

انتهای پیام/ل10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول