اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جشن رونمایی از پیراهن تیم والیبال خراسان رضوی مطرح شد

ناگفته‌های مدیر کل ورزش خراسان رضوی از انتخاب رئیس هیئت والیبال

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی با بیان اینکه در والیبال استان شکافی وجود ندارد، گفت: نباید به خاطر مسایل شخصی، والیبال استان را متشنج کرد.

ناگفته‌های مدیر کل ورزش خراسان رضوی از انتخاب رئیس هیئت والیبال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مراسم جشن رونمایی از پیراهن تیم والیبال میزان خراسان رضوی ظهر امروز با حضور مسئولان این تیم و مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی در حالی برگزار شد که هاشمی جواهری بیشترین صحبت‌های خود را به اختلاف بین اعضای والیبال استان اختصاص داد و در اواسط مراسم نیز جلسه را ترک کرد.

علی‌اکبر هاشمی جواهری در این جلسه در حالی که انتظار می‌رفت تنها به موضوع تیم والیبال میزان و حضور این تیم در لیگ برتر بپردازد، صحبت‌های خود را با مجمع انتخاب رئیس هیئت والیبال استان آغاز کرد تا نشان دهد همچنان آتش اختلافات اداره مطبوعش و هیئت والیبال استان با برخی از منتقدان این رشته به ویژه جبار قوچان نژاد سرمربی تیم والیبال میزان خاموش نشده است.

وی اظهار کرد : در مجمع انتخاب رئیس هیئت ما سه راه بیشتر نداشتیم ، یا اینکه از قوچان‌نژاد یا فخار حمایت کرده و یا اینکه هر دو نفر را حذف کنیم و گزینه دیگری را مطرح کنیم.

وی ادامه داد: قوچان‌نژاد سرمربی تیم لیگ برتری استان بوده و اگر از قوچان نژاد حمایت می‌کردیم تا وی رئیس هیئت شود قطعا دیگر نمی‌توانست به تیمش بپردازد و باید از این تیم کناره گیری می‌کرد که این البته به ضرر والیبال بود، درحالی که اگر می‌خواستیم گزینه سوم را انتخاب کنیم به دلیل اینکه شناخت کافی از او نداشتیم قطعا در ماه‌های آینده با مشکلات جدی تری روبه‌رو می‌‌شدیم پس این کار هم صلاح نبود.

هاشمی جواهری افزود: اما در انتخاب فخار دلیل نبود که ما بخواهیم والیبال را دو شقه کنیم و بین اهالی آن دیوار بتنی بکشیم، بلکه تنها هدف ما ارتقاء والیبال استان بود،چراکه هیچ کس نمی‌تواند بگوید که فخار والیبالی نیست و تجربه ندارد.

وی تاکید کرد: در یک تیم در صورتی وحدت ایجاد می‌شود که از همه نظر اعضای آن تیم با یکدیگر همخوانی داشته و به نوعی همگن باشند، ولی این مسئله در تیم‌های سطح بالا غیرممکن است، اما باید سعی کرد تا عوامل انسجام را پیدا و آنها را پررنگ کرده و آنهایی را که میل به وحدت و پیروزی ندارند را کمرنگ و کمرنگ تر کرد تا بالاخره حذف شوند.

وی تصریح کرد: انسجام مقوله‌ای اصلی است نه یک مسئله شخصی که هرکسی از راه آمد بخواهد آن را از بین ببرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی گفت: نباید به دلیل مسایل شخصی و درونی و با ارایه حرف‌های سطح پایین جو والیبال را متشنج جلوه داد چراکه این کار ضربه به ریشه این ورزش زده و همه افراد ضرر می‌کنند.

هاشمی جواهری اضافه کرد: من قبل از آنکه به اداره‌کل بیایم فخار را نمی‌شناختم، اما وقتی در موقعیت انتخاب سرپرست قرار گرفتم با صحبت‌هایی که از سوی برخی از متخصصین داشتم تمامی جوانب را سنجیدم و صلاح دانستم تا ایشان را به عنوان سرپرست هیئت انتخاب کنم.

وی تاکید کرد: انتخاب فخار تصمیم سریع و غیرکارشناسانه‌ای نبود بلکه یک کار دقیق بود که برای صلاح والیبال انجام گرفت.

وی ادامه داد: با رفتن من از اداره‌کل ورزش و جوانان چیزی از من کم نمی‌شود و چیزی را هم از دست نمی‌دهم چرا که این را می‌دانم که با رفتن من عده‌ای که با من مخالف هستند دلشان شاد خواهد شد اما مطمئن باشید که در این مدت حضورم ذره‌ای از تلاشم برای ایجاد وحدت و پیشرفت ورزش استان کم نخواهم گذاشت.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی با تاکید دوباره مبنی بر اینکه نباید به خاطر مسایل شخصی هر حرفی را به زبان آورد، گفت: من از زمانی که آمده‌ام هرگونه همکاری را با قوچان نژاد داشتم و از این به بعد نیز تا زمانی که میزان احساس کند حضور قوچان نژاد در این تیم ضروری و لازم است از وی حمایت می‌کنم.

وی همچنین به اختلاف اعضاء والیبال استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: از زمانی برگزاری مجمع و حتی قبل از آن عده‌ای از افراد عنوان می‌کردند که در والیبال اختلاف ایجاد شده است، اما انصافا این شکافی را که این عده می‌گویند در والیبال ایجاد شده است را من نمی‌بینم چرا که این مسایل شکاف نیست بلکه اختلاف نظر است.

وی ادامه داد: یکی از اشکالاتی که همواره به فخار می‌گیرند، این است که تا به حال نتوانسته خانواده والیبال استان را دور هم جمع کند، اما باید به آنها بگویم که کمی انصاف داشته باشید، مگر من مدیرکل یا فخار یا آقای قوچان نژاد می‌توانیم بگوییم که انسان‌های کاملی هستیم ؟

هاشمی جواهری افزود: نباید به خاطر پول و مسایل شخصی از همدیگر حمایت کنیم بلکه باید به خاطر ارتقای والیبال در کنار هم باشیم ،چرا اجازه می‌دهید که این اختلاف نظرها از مرزهای استان خارج شود و در سطح کشور انگشت نما شویم.

وی اظهار کرد: کسی اگر نمی‌خواهد به والیبال استان کمک کند و دائما حاشیه برای این رشته ورزشی ایجاد کند جایش در والیبال استان نیست.

وی ادامه داد: اگر با آن شرایط قوچان نژاد انتخاب می‌شد، نمی‌توانست در هیئت و تیمش کاری انجام دهد؛ از طرفی انتخاب نفر سوم هم اما و اگرهای فراوانی داشت، من با داورزنی به عنوان رئیس فدراسیون هم صحبت کرده و به ایشان انتقاد کردم که اگر چند ماه جلوتر با برگزاری مجمع موافقت می‌کرد امروز شاهد این مسایل نبودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی گفت: فخار موظف و مکلف است تا همه کسانی که عضو و جزئی از والیبال هستند را دور هم جمع کرده و هرکس اگر حرفی دارد در آنجا بیان کند اما نباید فردی به قصد تخریب به میان بیاید.

وی در ادامه صحبت‌های خود به برگزاری مراسم رونمایی پیراهن تیم والیبال میزان اشاره کرد و گفت: برگزاری این مراسم‌ها سبب حضور تمامی اعضا والیبال در کنار هم می‌شود و این یعنی ایجاد وحدت، بنابراین باید این گونه مراسم‌ها ادامه داشته باشد.

وی تاکید کرد: با این شرایط اقتصادی اخیر که همه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند باید دست مدیران موسسه مالی و اعتباری میزان را بوسید که بدون کمترین تنش تیم داری کرده و به جوانان این استان بها می‌دهند.

در ادامه این مراسم سرمربی تیم میزان که از ابتدای صحبت‌های مدیرکل ورزش و جوانان افراد زیادی مجابش کردند که پاسخ هاشمی جواهری را ندهد پشت تریبون قرار گرفت و گفت: من اگر روزی رئیس هیئت می‌شدم و حتی امروز که نشده‌ام بازهم خودم را کارمند شما می‌دانم.

جبار قوچان‌نژاد ادامه داد: امروز رسم ادب بر این است که به عنوان میزبان هیچ صحبتی در مقابل شما نداشته باشم اما همچنان معتقدم که ناملایمتی‌هایی است که به آن در جای دیگری می پردازم.

وی افزود: صحبت‌هایی که من داشتم و دارم بخشی از دغدغه پیشکسوتان والیبال استان است و تا زمانی که در والیبال حضور داشته باشم بر این دغدغه پافشاری می‌کنم.

پس از این صحبت‌ها و در حالی که میهمانان مراسم به پذیرایی دعوت شدند، مدیرکل ورزش و جوانان استان از دست اندرکاران مراسم خداحافظی کرده و جلسه رونمایی از پیراهن تیم میزان را نیمه کاره رها کرد تا شاید قوچان نژاد بتواند با رفتن هاشمی جواهری راحتر حرف خود را بیان کند.

قوچان‌نژاد پس از وقفه‌ای در ادامه صحبت‌های خود گفت: من 5 یا 6 سال است که سرمربی هستم و در این مدت خون دل‌های بسیار خوردم، بعضی‌ها آمدند و گفتند که من میلیون‌ها تومان پول بردم و خوردم اما می‌دانم که همه آنها از روی جهل است.

وی ادامه داد: این تیم تا زمانی که به این صورت درآمد کمر من و خیلی‌ها شکست اما با تمام مشکلات سوختم و ساختم تا امروز بتوانیم نام میزان را به عنوان نمایده استان در لیگ برتر یاد کنیم.

سرمربی تیم والیبال میزان اظهار کرد: هاشمی جواهری آمد و در این جشن حرف‌های خود را زد و رفت، اما بد نیست بدانند که امروز اسناد هیئت والیبال در این اداره و آن اداره در حال چرخ‌زدن است تا از سال‌های قبل چیزی را در بیاورند و آن را علم کنند.

وی ادامه داد: تمام تهمت‌هایی را که در این مدت به من زدند را به خدا واگذار می‌کنم و امیدوار هستم تا روزی فرا برسد و این عده کوچک در قبال تهمت‌هایشان جواب بدهند.

قوچان نژاد تاکید کرد: من در والیبال استان نه پول نصیبم شد و نه ثروت و تنها چیزی که به آن رسیدم عزت و احترام بود که خدا را از این حیث شکرگذارم و اگر رسانه‌ها و تماشاگران نبودند من هم به اینجا نمی‌رسیدم.

وی ادامه داد: ما باید از مسئولین موسسه میزان سپاس گذار باشیم که این فرصت را در اختیار ورزش قرار داده‌اند که در رشته والیبال در کشور خودنمایی کنیم اما متاسفانه حرف‌هایمان با عمل آن مطابق نیست.

قوچان نژاد در خاتمه گفت: من در آن اداره کل ورزش و جوانان هیچ کاره بوده و تنها یک کارشناس هستم و پانزده سال سابقه فعالیت دارم؛ اما مطمئن هستم که روزی در رده‌های بالای ورزش استان قرار خواهم گرفت و در آنجا برنامه‌های ورزشی خود را پیگیری می‌کنم.

در پایان این مراسم و بدون حضور مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت والیبال استان از لباس تیم‌های والیبال میزان در بخش آقایان و بانوان با حضور سرمربیان و کاپیتان‌های هر دو تیم رونمایی شد.

انتهای پیام/ش10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول