اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا:

تمام مدارس صومعه‌سرا تا سال 93 یک‌نوبته می‌شوند

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از یک‌نوبته شدن تمام مدارس این شهرستان تا سه سال آینده خبر داد.

تمام مدارس صومعه‌سرا تا سال 93 یک‌نوبته می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سیده حمیرا ذکی‌پور عصر امروز در جریان برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس و مجتمع‌های آموزشی این شهرستان اظهار کرد: برپایی این انتخابات در راستای ارتقای فعالیت‌های آموزشی وپرورشی و گسترش ارتباط دو کانون مقدس خانه و مدرسه است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری انتخابات انجمن اولیا و مربیان مدارس و مجتمع‌های آموزشی در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: انتخابات انجمن اولیا و مربیان با هدف ایجاد بستری مناسب برای یکسان‌سازی روش‌های تربیتی اولیا و مربیان، همدلی و تعامل موثر بین دو کانون اصلی تعلیم و تربیت، خانواده و مدرسه است.

این مسئول با قدردانی از تلاش تمام اعضای این انجمن در سال گذشته بیان کرد: استقبال چشمگیر اولیای دانش‌آموزان و مربیان آموزشی مدارس در سال جاری نیز نشانه عزم و همدلی راسخ برای تلاشی بیشتر و مجدانه‌تر برای برطرف کردن مباحث و مشکلات مدارس و دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به وضعیت آمادگی مدارس روستایی و شهری صومعه‌سرا برای اجرای طرح تحول بنیادین در سال تحصیلی جاری افزود: با تلاش‌های بدون وقفه اکنون تمام مدارس صومعه‌سرا برای اجرای نظام آموزشی جدید آماده شده‌اند.

ذکی‌پور با بیان اینکه تعیین معلمان و مربیان آموزشی برای مقطع ششم ابتدایی همگام با آمادگی مدارس نیز اقدامی مهم محسوب می‌شود، ادامه داد: بالغ بر 64 معلم در صومعه‌سرا عهده‌دار آموزش علمی و تربیتی دانش‌آموزان در مقطع ششم ابتدایی هستند.

وی اضافه کرد: با اجرای نظام جدید آموزشی این تعداد معلم به امر تعلیم و تربیت یک‌هزار و 274 دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی مشغول هستند.

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا تشکیل پایه جدید آموزشی دوم ابتدایی را نیز از دیگر طرح‌های تحول بنیادین آموزش و پرورش برشمرد و اذعان کرد: در پایه ششم ابتدایی صومعه‌سرا بالغ بر یک‌هزار و 345 دانش‌آموز با مشارکت 82 معلم تعلیم و تربیت می‌شوند.

وی از ادغام پایه ششم مدارس به زیرمجموعه مجتمع‌های روستایی و روستا مرکزی کردن آنها اشاره کرد و افزود: این اقدام در راستای اجرای طرح تحول بنیادین برای ارتقای سطح علمی تحصیلی دانش‌آموزان برنامه‌ریزی شده است.

ذکی‌پور تجمع دانش‌آموزان صومعه‌سرایی در محکومیت اهانت به پیامبر اعظم (ص)، اعزام 480 نفر از دانش‌آموز دختر دوره متوسطه این شهرستان به مشهد شهدای جنوب، توزیع بیش از 11 هزار جلد کتاب درسی و ورود موفق بالغ بر 15 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی به مدارس را از دیگر اقدام‌های اداره آموزش و پرورش این شهرستان در سال جاری عنوان کرد.

وی از وجود بالغ بر 32 مدرسه شیفت چرخشی در صومعه‌سرا خبر داد و یادآور شد: تمام مدارس صومعه‌سرا تا سه سال آینده و با ایجاد فضای آموزشی جدید به مدارس یک‌نوبته یا شیفت صبح تبدیل می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه این خدمات و ارائه امکانات جدید تحصیلی در راستای آموزش و تربیت بهتر و بیشتر نسل جویای علم و دانش امروز است، تصریح کرد: برای ادامه این خدمات‌دهی‌ و ارتقای فضای علمی صومعه‌سرا نیازمند توجه و همکاری اولیای دانش‌آموزان به ویژه انجمن اولیا و مربیان در مدارس هستیم.

وی خاطرنشان کرد: توجه اولیا به روند تحصیلی و تربیت فرزندان در مدارس امری مهم بوده که باید بیش از پیش تداوم یابد.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول