اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل انجمن خیران مدرسه‌ساز آذربایجان‌غربی:

276 خیر مدرسه‌ساز در آذربایجان‌غربی وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل انجمن خیران مدرسه‌ساز آذربایجان‌غربی گفت: 276 خیر مدرسه‌ساز در آذربایجان‌غربی فعالیت دارند و خیران در 14 سال گذشته 826 باب مدرسه را در استان احداث کرده‌اند.

276 خیر مدرسه‌ساز در آذربایجان‌غربی وجود دارد

علی آخوندیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: انجمن خیران مدرسه‌ساز استان از 14 سال پیش راه‌اندازی شده و در این مدت 107 میلیارد تومان از طریق خیران مدرسه‌ساز استان برای انجمن جذب شده است.

وی افزود: در این مدت زمان 826 باب مدرسه با سه هزار و 283 کلاس درس در سطح استان احداث شده است.

آخوندیان تصریح کرد: مدرسه شهید مؤمنی که یکی از بهترین مدارس استان است با هزینه بالغ بر 800 میلیون تومان ساخته شده و 400 دانش‌آموز در این مدرسه مشغول تحصیل هستند، از مدارس خیرساز است.

وی با بیان اینکه در طول این مدت، سه هزار و 425 نفر خیر در انجمن خیران مدرسه‌سازی عضو شده‌اند، گفت: از این تعداد 276 نفر به طور مستقیم در زمینه مدرسه‌سازی فعالیت دارند.

مدیرعامل انجمن خیران مدرسه‌ساز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در این زمینه خیران خویی رتبه نخست را دارند، گفت: مجمع خیران شهرستان خوی با 30 خیر مدرسه‌ساز در سال 1384 تاسیس شده است؛ اکنون یک هزار و 500 عضو فعال دارد و در سال گذشته رتبه نخست را در استان کسب کرده است.

آخوندیان با اشاره به ظرفیت ساخت مدارس توسط خیرین مدرسه‌ساز در استان گفت: هرگونه اقدام انسانی و الهی در جامعه ما برگرفته از غنای فرهنگ اسلامی است که به زندگی معنا و جهت می‌دهد.

وی با بیان اینکه استفاده از ثروت‌های خدادادی در راستای منافع عمومی باید به یک فرهنگ همگانی تبدیل شود، گفت: با توجه به مشکلات موجود خیران مدرسه‌ساز باید در این زمینه گام‌های جدی‌تری بردارند.

آخوندیان عنوان داشت: انجمن خیران از تمام مسئولان شهری انتظار دارد در راستای افزایش سطح خدمات آموزشی در سطح شهر از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

وی بخشی از موفقیت‌های امروز جامعه در زمینه‌های علمی و دانش را مرهون کار خیران و مدرسه‌سازان دانست و ادامه داد: ‌این افراد با ایجاد مدرسه و فضای آموزشی بستری را ایجاد کردند تا افراد قادر به تحصیل و سوادآموزی باشند.

مدیرعامل انجمن خیران مدرسه‌ساز آذربایجان‌غربی با بیان اینکه باید بسترهای حضور خیران مدرسه‌ساز در کار خیر را تقویت کنیم‌، اظهار داشت: با برنامه‌ریزی و اعمال ضوابط می‌توان بستری را فراهم آورد که خیران بدون داشتن دغدغه امور اداری به این عمل خیرخواهانه خود بپردازند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول