اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با مساعدت قهرمان کشتی جهان

خانه کشتی در محمودآباد احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: با مساعدت قهرمان ارزنده سال‌های دور کشتی جهان، خانه کشتی در محمودآباد احداث می‌شود.

خانه کشتی در محمودآباد احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، محمود ملاقاسمی قهرمان ارزنده سال‌های گذشته کشتی ایران و جهان که از خیران مدرسه‌ساز در شهرستان محمودآباد است از ساخت خانه کشتی در محمودآباد خبر داد.

نفر سوم المپیک سال 1352 هلسینی فنلاند در گفت‌وگو با فارس بیان کرد: هرچه زودتر زمین از سوی فرماندار بر اساس قولی که داد در اختیار قرار گیرد تا خانه کشتی در شأن جوانان ورزشکار به‌ ویژه در رشته کشتی در محمودآباد بنا کنم.

ملاقاسمی با اشاره به اینکه هر ورزشکاری روزی در تیم ملی با تشویق همین مردم به قله‌های موفقیت رسیده است، پس وظیفه دارد تا همه توان خود را برای خوشحالی این مردم به کار برد، تصریح کرد: زمانی که من برای کشورم کشتی می‌گرفتم، این مردم بودند که هزینه مرا متقبل می‌شدند تا من و امثال من قهرمان جهان شویم و از این رو امروز ما باید به این جامعه خدمت کنیم تا بتوانیم گوشه‌ای از زحمات آنها را جبران کنیم.

وی افزود: باید برای جوانان مکان‌های مناسب ساخت تا آنها بیشتر به ورزش روی آورند.

قهرمان سال‌های گذشته کشتی کشور با اشاره به افتخار آفرینی‌های کشتی‌گیران ایرانی در المپیک لندن خاطرنشان کرد: باید این جوانان را حفظ کنیم و همه دیدیم که جوانان با استعداد و غیرتمند ایرانی با هنرنمایی خود چگونه شور و شعف را به جامعه بخشیدند.

ملاقاسمی ادامه داد: در این بین جوانان مازندرانی سهم بسزایی در این موفقیت داشتند و در تاریخ ورزش کشور نیز این مهم به خوبی مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه قهرمانی ارزشمند است ولی باید روحیه پهلوانی در بین ورزشکاران نمود بیشتری داشته باشد، اذعان کرد: مرحوم تختی به دلیل اینکه مرام پهلوانی را به خوبی در وجود خود جا داده بود همچنان مورد ستایش مردم است و از آن به نیکی یاد می‌کنند.

ملاقاسمی اضافه کرد: ما نیز در گذشته مرام پهلوانی تختی را سرلوحه قرار دادیم و اگر امروز مردم برای ما احترام قائل می‌شوند به خاطر مرحوم تختی و منش اوست.

قهرمان سابق تیم ملی کشتی کشورمان هدف از احداث خانه کشتی را جذب استعدادهای ارزنده کشتی مازندران و محمودآباد و پرورش آنها در شرایط مطلوب عنوان کرد و یادآور شد: باید در کار خیر پیش‌قدم شد و می‌توانم اندکی از محبت‌های مردم را جبران کنم.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول