اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فنی تیم کشتی فرنگی خراسان‌رضوی:

راه‌اندازی لیگ کشتی فرنگی کشور سبب پویایی این ورزش می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر فنی تیم کشتی فرنگی خراسان‌رضوی گفت: با وجود ورزشکاران توانمند در کشتی فرنگی حامیان مالی به اندازه کشتی آزاد به آن توجه نمی‌کنند.

راه‌اندازی لیگ کشتی فرنگی کشور سبب پویایی این ورزش می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ورزش و جوانان خراسان‌رضوی، حمید باوفا اظهار کرد: چند سالی است که لیگ کشتی فرنگی کشور برگزار نمی‌شود با این وجود کشتی فرنگی ایران در المپیک بهترین عملکرد را از خود نشان داد.

وی افزود: راه‌اندازی مجدد لیگ‌های کشتی فرنگی همانند کشتی آزاد و توجه بیشتر حامیان مالی و مسئولان به قهرمانان این رشته سبب پویایی آن می‌شود.

وی وضعیت کشتی فرنگی استان را روندی رو به پیشرفت ارزیابی و اظهار کرد: خراسان‌رضوی در سال‌های گذشته اندکی از کشتی فرنگی کشور عقب افتاده است و حل این معضل توجه بیشتر مسئولان و هیئت‌های کشتی شهرستان‌ها را می‌طلبد.

باوفا ضمن اعلام به تعویق افتادن مسابقات قهرمانی کشور در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان گفت: طبق سنوات سال‌های قبل این مسابقات باید مهر ماه برگزار می‌شد ولی با تصمیم فدراسیون این مسابقات در سال جاری در بهمن ماه برگزار می‌شود.

مدیر فنی تیم کشتی فرنگی خراسان‌رضوی یادآور شد: به همین منظور از سوی کادر فنی به هیئت کشتی استان پیشنهاد داده شده است برای حفظ هماهنگی و آمادگی کشتی‌گیران فرنگی استان حداقل هر 15 روز تمریناتی به طور متمرکز در مشهد برگزار شود که به دلیل هزینه‌بر بودن حضور ورزشکاران شهرستانی و کمبود توان مالی آنها و هیئت‌های شهرستان‌ها این برنامه تاکنون انجام نشده است.

وی افزود: در پیشنهادی دیگر قرار شد حداقل هر یک ماه یک‌بار مسابقات چند جانبه‌ای بین شهرستان‌های استان به صورت مسابقه تمرین برگزار شود که از سوی روسای هیئت‌ها در حال بررسی است.

مدیر فنی تیم کشتی فرنگی استان وضعیت این ورزش را در شهرستان‌های خراسان‌رضوی رو به رشد عنوان کرد و گفت: در بازدیدهایی که از شهرستان‌ها به عمل آمده کشتی فرنگی در نیشابور، سرخس و فریمان از شرایط خوبی برخوردار است و امیدوارم دیگر شهرستان‌ها با پرداختن به رده‌‌های سنی پایه، سبب بازگشت کشتی فرنگی استان خراسان‌رضوی به روزهای اوج خود شوند.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول