اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان خبر داد

پهلوگیری 2 هزار کشتی در بندر انزلی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان به تخلیه و بارگیری 7 میلیون تن کالا در بندر انزلی اشاره کرد و گفت: سالانه 2 هزار کشتی در بندر انزلی پهلو می‌گیرند.

پهلوگیری 2 هزار کشتی در بندر انزلی

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر انزلی، فرهاد منتصرکوهساری ظهر امروز در مراسم تجلیل از دریانوردان گیلانی به مناسبت روز جهانی دریانوردی اظهار کرد: دریانوردی دارای اهمیت ویژه‌ای بوده و سایه اقتصاد دنیا بر صنعت دریانوردی است.

وی انزلی را سومین بندر تخلیه و بارگیری کالا در کشور عنوان کرد و افزود: بندر انزلی اهمیت ویژه‌ای در اقتصاد کشور به‌ویژه شمال کشور دارد.

منتصرکوهساری با اشاره به اجرای 5 پروژه در بنادر گیلان، تصریح کرد: پروژه‌های مذکور با سرمایه‌گذاری 153 میلیارد تومان در حال انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان محوطه‌سازی، ساخت انبار و کانال‌های تاسیسات، ساخت اسکله‌های تفریحی و گردشگری، ساخت موج‌شکن‌ها، ساخت اسکله‌های عمومی و لایروب‌ها را از زیرساخت‌های بسیار مهم در توسعه بنادر این استان اعلام کرد.

وی خواستار توسعه شاخص‌های بندر انزلی شد و ابراز کرد: فرآیند بروکراسی اداری بندر انزلی از سلسله مراقبتی به پست ساختار فلات هدایت شده است.

منتصرکوهساری تخلیه و بارگیری بندر انزلی را سالانه 2 میلیون تن کالا با پهلوگیری 800 فروند کشتی در گذشته ذکر کرد و گفت: سالانه تخلیه و بارگیری بندر انزلی به 7 میلیون تن کالا با پهلوگیری بیش از 2 هزار کشتی افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان به کاهش زمان سرویس‌دهی کشتی‌ها در محوطه تخلیه و بارگیری کالا اشاره کرد و یادآور شد: زمان تخلیه و بارگیری کشتی‌ها از 5.3 روز اکنون به 1.2 روز کاهش پیدا کرده و در بعضی از موارد از کشورهای اروپایی جلوتر هستیم.

وی سرمایه‌گذاری دولت نهم و دهم در بندر انزلی در تاریخ این بندر را بی‌سابقه نامید و بیان کرد: حجم سرمایه‌گذاری بنادر و دریانوردی ایران در بندر انزلی در مدت 2 سال گذشته برابر با 15 سال قبل است.

منتصرکوهساری در ادامه شهرستان آستارا را دارای بیشترین صادرات چمدانی کشور معرفی کرد و افزود: افتتاح بندر آستارا موجب رونق اقتصادی گیلان می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان جابه‌جایی 95 درصد کالا در جهان و 85 درصد کالای ایران را از طریق دریا عنوان کرد و گفت: سالانه 143 میلیون تن کالا از طریق شبکه حمل و نقل دریایی در 5 هزار و 800 کیلومتر مرز دریایی ایران انجام می‌شود.

وی با اشاره به عضویت سازمان بنادر و دریانوردی در 23 کنوانسیون بین‌المللی دریانوردی جهانی، خاطرنشان کرد: عضویت سازمان بنادر و دریانوردی ایران در سازمان‌های بین‌المللی در راستای همگام بودن با استانداردهای جهانی است.

منتصرکوهساری بر ترویج فرهنگ دریانوردی در مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها تاکید کرد و یادآور شد: بندر انزلی در 3 محور زیرساخت، روساخت و منابع انسانی همگام با شاخص‌های استانداردهای جهانی در حال حرکت است.

به گزارش فارس، فعالان دریانوردی گیلان در مراسم مذکور تجلیل شدند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول