اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت کشتی استان قم:

علیزاده قهرمان 74 کیلوگرم کشتی دانشجویان جهان شد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت کشتی استان قم از موفقیت کشتی‌گیر قمی در کسب عنوان قهرمانی پیکارهای کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان جهان خبر داد.

علیزاده قهرمان 74 کیلوگرم کشتی دانشجویان جهان شد

محسن حلوایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم تصریح کرد: هادی علیزاده‌پورنیا از جوانان منطقه قهرمان‌پرور نیروگاه قم بعد از درخشش در مسابقات جوانان آسیا، بزرگسالان آسیا، جام جهانی کشتی فرنگی، جایزه بزرگ فیلا و جام آزوماش اوکراین موفق به کسب مقام قهرمانی دانشجویان جهان شد.

وی ادامه داد: رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی رده سنی بزرگسالان دانشجویان جهان از صبح روز جمعه چهاردهم مهر ماه به میزبانی فنلاند در شهر کورتین این کشور در جریان است و تیم ملی کشتی فرنگی دانشجویان کشورمان نیز با هفت فرنگی‌کار در این دوره از رقابت‌ها حضور دارد.

رئیس هیئت کشتی استان قم افزود: یکی از کشتی‌گیران ملی‌پوش کشورمان در این دوره از رقابت‌های قهرمانی آسیا، هادی علیزاده‌پورنیا است که در وزن 74 کیلوگرم با حریفان خود به رقابت پرداخت و در نهایت موفق به کسب مقام قهرمانی قاره کهن شد.

وی خاطر نشان کرد: بعد از تحمل سختی‌ها و فشار زیاد تمرینات آماده‌سازی و همچنین کسب تجربه از مسابقات قهرمانی آسیا، قهرمانی جهان و بین‌المللی جام آزوماش علیزاده‌پورنیا در نخستین تجربه حضور خود در رقابت‌های دانشجویان جهان صاحب مدال طلای وزن 74 کیلوگرم شد.

حلوایی بیان داشت: این جوان ارزنده کشتی قم و کشورمان در این وزن ابتدا با حریفی از اوکراین رو‌به‌رو شد و مقابل حریف خود با اقتدار به برتری رسید و در دور دوم به مصاف کشتی‌گیر کشور روسیه رفت که در این کشتی توانست حریف خود را در دو زمان دو دقیقه‌ای شکست داده و راهی مرحله بعد شود.

وی افزود: در مرحله بعد که یک گام تا دیدار نهایی مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان جهان فاصله داشت، علیزاده به مصاف کشتی‌گیری از کشور آمریکا رفت و در حالی که در هر دو زمان دو دقیقه‌ای رقابت خود با این کشتی‌گیر پیروز شد، جواز حضور در دیدار نهایی را به دست آورد.

رئیس هیئت کشتی استان قم ادامه داد: بدین ترتیب کشتی‌گیر ارزنده کشورمان به مسابقه پایانی وزن 74 کیلوگرم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان جهان راه یافت و حریف لاژیو اسزابو کشتی‌گیر شرکت‌کننده از کشور مجارستان شد و با شکست وی قهرمان جهان شد.

وی یاد‌آور شد: در این کشتی علیزاده در هر دو زمان دو دقیقه‌ای کشتی خود با حریف مجارستانی به برتری دو بر صفر دست یافت و در نهایت فاتح رقابت‌های وزن 74 کیلوگرم کشتی فرنگی قهرمانی دانشجویان جهان شد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول