اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

امامت امام جواد (ع) فصل جدیدی در تاریخ اسلام گشود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام جواد در سن هفت سالگی جانشین پدر بعد از شهادت و امام مسلمین شدند و این امر موجب شد فصل جدیدی در تاریخ اسلام هم از بعد نظری و هم عملی گشوده شود.

امامت امام جواد (ع) فصل جدیدی در تاریخ اسلام گشود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام حسین عرفان صبح امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل و هجدهمین جلسه انتظار فرهیختگان در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: امام جواد (ع) نخستین امامی است که در خردسالی به امامت رسید و از این جهت با وجود مقدس امام زمان (عج) یک فصل عظیم و شگرفی در تاریخ اسلام پدید آمد.

وی افزود: امام جواد در سن هفت سالگی جانشین پدر بعد از شهادت و امام مسلمین شدند و این امر موجب شد فصل جدیدی در تاریخ اسلام هم از بعد نظری و هم عملی گشوده شود.

عرفان ابراز داشت: موقعیت امام جواد (ع) با موقعیت دیگران متفاوت است مردم باید آموزش ببیند تا بزرگ و عالم شوند و علم ائمه آموزشی نیست و مربوط به سن و سال هم نمی‌شود.

وی عنوان کرد: مردم برای اینکه امام جواد (ع) را آزمایش کنند و به آن عظمت دست یابند از ایشان 30 هزار مسئله پرسیدند و این فصل نوعی در امام‌شناسی بود.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام رضا (ع) فرمودند«هیچ مولودی در دنیای اسلام با برکت‌تر از امام جواد متولد نشده است»

وی افزود: رهاورد زندگی امام راحل احیای دین بود و این زنده کردن دین رسالت بزرگ حضرت مهدی (عج) است.

عرفان گفت: امام زمان دین مقدس اسلام را در سراسر دنیا زنده می‌کنند و رسالتی که امام راحل انجام داده‌اند زنده کردن دین در یک محدوده خاص بود.

وی افزود: قبل از امام راحل استکبار جهانی جنگ عظیمی علیه دین به پا داشت و با دین به شیوه‌های مختلفی مبارزه کردند.

عرفان با اشاره به اینکه یک شیوه مبارزه با دین کمونیست‌ها بودند، گفت: کمونیست‌ها رسما اعلام کردند که دین افیون توده‌ها و عامل رکود و تحقیر است.

وی ابراز داشت: در شوروی سابق حدود 25 هزار مسجد بود که کمونیست‌ها 300 مسجد را باقی گذاشتند و بقیه را موزه، سالن تئاتر، تجارت‌خانه، انبار و ... کردند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: سکولارها به شیوه‌ای دیگر با دین مبارزه کردند و آنها اعتقاد داشتند هر کس می‌خواهد دین داشته باشد باید در خلوت خود فرد باشد و نباید حضور اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در جامعه داشته باشد.

عرفان گفت: ماهیت دین اسلام به ویژه تشیع  مبارزه با استعمار و استکبار است و سکولارها آمدند این ماهیت دین را خنثی کنند و اینها مزدوران آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند و هستند.

وی افزود: سکولارها اعتقاد داشتند که دین از سیاست باید جدا باشد، برای اینکه سیاست را از مبارزه خارج کنند.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول