اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هیئات مذهبی استان بوشهر خبر داد

برگزاری مراسم شهادت امام جواد (ع)در بیش از 720 نقطه استان بوشهر

خبرگزاری فارس: دبیر شواری هیئت‌های مذهبی استان بوشهر گفت: به مناسبت شهادت امام جواد (ع) مراسم ویژه شهادت نهمین امام شیعیان در بیش از 720 نقطه استان بوشهر برگزار می‎شود.

برگزاری مراسم شهادت امام جواد (ع)در بیش از 720 نقطه استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عادل جاسمیان‌فرد ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این مراسم‎ها در مساجد، هیئت‎های مذهبی و حسینیه‎ها با برگزاری مراسم سخنرانی، سوگواری و زنجیرزنی دسته‎جات به همراه سینه‎زنی سنتی و نوحه‌خوانی با شکوه خاصی برپا می‌شود.

وی افزود: ویژه مراسم محوری روز شهادت نهمین امام شیعیان با حضور حضرت آیت‌الله صفایی‌بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب در استان و امام جمعه بوشهر، مسئولان و مـردم ولایتمدار بــوشـهـر به همراه سخنرانی و مداحی در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) مرکز استان روز سه‌شنبه ساعت 8 صبح برگزار می‎شود.

جاسمیان‌فرد به چهار ویژه برنامه مراسم شهادت که به همت هیئت‎های مذهبی و با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی استان در شهر بوشهر برگزار می‎شود، اشاره کرد و یادآور شد: در شب شهادت امام جواد (ع) حرکت کاروان عزاداری و زنجیرزنی هیئت مذهبی منتظران حضرت مهدی (عج) دوشنبه 24 مهر 91 ساعت هفت بعد از ظهر از مقابل مسجد خاتم‌الانبیا (ص) به سمت گلزار شهدای بهشت صادق برگزار می‎گردد.

وی تصریح کرد: همچنین مراسم عزاداری به مناسبت شهادت این امام همام با سخنرانی حجت‌الاسلام حدادی و مداحی کربلایی سید حسن هاشمی در تکیه رایة العباس هیئت مذهبی محبین حضرت رسول (ص) کوی باغ زهرا شهر بوشهر دوشنبه 24 مهر 91 ساعت 8 شب برپا می‎شود.

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در ادامه گفت: جلسه هفتگی هیئت مذهبی امام حسن مجتبی (ع) بوشهر به مناسبت شهادت حضرت جواد ائمه (ع) بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی حجت‌الاسلام محمدرضا عاشوری و مداحی حاج محمدرضا رازقی‌پور در مسجد کوی بندر شهر بوشهر دوشنبه شب 24 مهر 91 برگزار می‎گردد و به همین مناسبت مراسم سوگواری و عزاداری به همراه قرائت زیارت عاشورا با مداحی حاج سید مهدی عطایی به همت هیئت مذهبی عاشقان ولایت پایگاه امام محمدتقی (ع) حوزه کربلا در گلزار شهدای بهشت صادق (ع) شهر بوشهر دوشنبه 24 مهر 91 ساعت 7 بعد از ظهر برپا می‎شود.

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر تصریح کرد: یکی از صفاتی که نشأت گرفته از صفات خداوند است و خدای تعالی خیلی او را می‎پسندد، صفت جود و سخاوت است و درخت پربار جود و سخاوت ریشه در پهنه آزادگی و وارستگی روحی دارد و هر چه به برگ و بر و شاخه‎اش افزوده شود، ریشه‌اش نیز قوی‌تر می‌شود که امام جواد (ع) تجلی بارز این صفت است، چنانکه ملقب شدن او به این لقب شریف گواه بر این ادعا است و پیشوای نهم در ادای حقوق مردم بسیار اهمیت می‎داده است.

جاسمیان فرد ادامه داد: یکی از ویژگی‎های اولیای الهی ساده‎زیستی است و اولیای الهی ساده‎زیستی را به تمام پیروان خود نیز توصیه کرده‎اند، که از امور دنیوی به اندکی از آن اکتفا نکنند و زندگی کوتاه و با برکت امام جواد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر تصریح کرد: یکی دیگر از سنت‎های حسنه که فوق‎العاده مورد تاکید خداوند است و متاسفانه در جامعه امروزی کمرنگ شده است، مسئله عیادت از بیماران است، تا جایی که خدای تعالی عیادت از بیمار را عیادت از خود می‎داند که امام جواد (ع) نیز همواره به این سنت عمل می‎کرد.

وی مسجدمحوری، قرآن‎محوری و روحانی‎محوری را سه شاخص مهم و اصلی برای صدور مجوز فعالیت به هیئت‎های مذهبی دانست و عنوان کرد: طبق ابلاغیه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی کشور به اداره کل استان‎ها و درج در اساسنامه شرح وظایف شورای هیئات مذهبی سه شاخص مذکور اولویت به منظور ارزیابی و صدور مجوز فعالیت به هیئت‎های مذهبی تاکید شده است.

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر با تاکید بر آموزش احکام اضافه کرد: آموزش احکام به هیچ وجه نباید در مساجد ترک شود، موضوع دیگر اخلاق است و روحانیت باید مشکلات جامعه را احصاء کند و ناهنجاری‌ها را تذکر دهد و درباره آن بحث کند و از مسائل اخلاقی غافل نشود.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول