اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دائم کاشمر:

جوانان از علم و سخاوت امام جواد(ع) الگو بگیرند

خبرگزاری فارس: امام جمعه دائم کاشمر گفت: علم و سخاوت امام جواد‌(ع) از بارزترین ویژگی‌های اخلاقی ایشان بوده که جوانان امروز باید بر این دو اصل حرکت کنند.

جوانان از علم و سخاوت امام جواد(ع) الگو بگیرند

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: امام جواد(ع) در سن کودکی در حالی به مقام امامت نائل آمد که بزرگان و دشمنان در مقابل این امام موضع‌ گرفته بودند.

وی افزود: برای بسیاری از مردم حتی عده‌ای از شیعیان باور امامت ایشان در سن کودکی دشوار بود اما امام به همراه اصحاب خود با استناد به آیات قرآن مبین اثبات کردند، خداوندی که عیسی بن مریم را در گهواره به مقام نبوت می‌رساند عجیب نیست که جوادالائمه(ع) را در سن کودکی به امامت برساند.

یعقوبی با اشاره به سیره و معارف امام جواد(ع) خاطرنشان کرد: مبنای زندگی و سیره این امام همام بر دو محور شیوه عالمانه و اعطای جود و سخاوت خود به اطرافیان قابل توصیف است.

وی تصریح کرد: امام جواد(ع) با حضور خود در محافل و مجالس علمی و پاسخ به شبهات آنان با استدلالات محکم قرآنی انگشت حیرت بر دهان تمام عالمان و مبلغان ادیان دیگر و به‌ویژه مادی‌گرایان گذاشتند.

وی ادامه داد: بخشش،جود و سخاوت پایان‌ناپذیر امام در روابط فردی و اجتماعی تاثیرات عمیقی بر جذب مردم و نهایت گسترش کانون ائمه‌اطهار در زمان ایشان داشت.   

امام جمعه کاشمر در ارتباط با امام جواد(ع) اظهار کرد: دانسته‌های ما در رابطه با معارف ایشان قطره‌ای در برابر دریا است؛ مرتبه و منزلت امام به حدی است که در قالب کلام و توصیفات نمی‌گنجد، با این وجود برای زندگی و هدفمند کردن آن باید در مسیر آموزه‌های ایشان گام برداریم.

یعقوبی در خاتمه تاکید کرد: در شرایط سخت امروز نگاه جوانان به دو خصلت بارز امام صبر و علم می‌تواند زمینه‌ محبوبیت، مردمی شدن و کمال برای ارتقای سطح معنوی و علمی را فراهم کند.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول