اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم:

مبارزه با فرقه‌های نوظهور اولویت امام جواد(ع) بود

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امام جواد(ع) مبارزه با فرقه‌های نوظهور، کتب ضاله و دفع شبهات را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده بود.

مبارزه با فرقه‌های نوظهور اولویت امام جواد(ع) بود

حجت‌الاسلام محمود نجاریان‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جواد(ع) اظهار کرد: امام جواد(ع) هشت ساله بود که پدرش به شهادت رسید و مأمون برای کنترل امام دخترش را به ازدواج وی درآورد.

وی با بیان اینکه کنترل محسوس و نامحسوس یکی از راه‌های مقابله با ائمه اطهار(ع) بود گفت: حکومت‌ها در دوران پیشوای نهم شیعیان برای اینکه از معترضان خود در امان باشند سعی می‌کردند رقیب را در کنترل خود درآورند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطر نشان کرد: ائمه اطهار(ع) تنها به فکر پیاده‌سازی عدالت بودند بنابر این دشمنان به روش‌های مختلف در صدد کنترل آنها برمی‌آمدند.

وی ادامه داد: مأمون این امر را پیگیری می‌کرد تا ارتباط شاگردان و نزدیکان را با امام جواد(ع) قطع کند.

نجاریان‌زاده یادآور شد: دسترسی به ترجمه کتاب‌های ضاله در دوران امام محمد تقی(ع) فراوان شده بود و برای مبارزه با امامت، کتب ضاله را به زبان عربی ترجمه کرده و به طور گسترده توزیع می‌کردند.

وی تصریح کرد: فرقه‌های نوظهور یکی پس از دیگری به واسطه کتاب‌ها به وجود می‌آمدند بنابراین امام جواد(ع) مبارزه با فرقه‌های نوظهور، کتب ضاله و دفع شبهات را در اولویت برنامه‌های خود قرار دادند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم ادامه داد: پیشوای نهم شیعیان برای مبارزه با آنها جلسات بحث و مناظره را برگزار کرد تا در این جلسات بتواند حرف حق را بر باطل روشن کند.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های انحرافی در دوران امام محمد تقی(ع) گفت: این گروه‌ها در دوران همه ائمه اطهار(ع) باطن خود را در پوسته‌ای از حق می‌پوشاندند تا مردم را به جهل وادار کنند.

نجاریان‌زاده خاطر نشان کرد: امام جواد(ع) برای مبارزه با گروه‌های انحرافی اقدام به تربیت نفوس و شاگردان کرد تا بتواند با فرهنگ الحاد و التقاط مبارزه کند.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول