اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط ستاد عتبات‌عالیات اصفهان

ساخت درب‌های حرم مطهر امام جوادالائمه(ع) به پایان رسید

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات اصفهان گفت: ساخت و مونتاژ درب‌های حرم امامین جوادین(ع) پس از حدود یک سال به پایان رسید.

ساخت درب‌های حرم مطهر امام جوادالائمه(ع) به پایان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی حیدری ظهر امروز در نشست خبری در دفتر نهاد رهبری دانشگاه اصفهان اظهار کرد: با تمام شدن ساخت و مونتاژ درب‌های حرم مطهر امام جوادالائمه(ع)، این درب‌ها در 9 تیرماه سال جاری به کاظمین فرستاده می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه از 10 سال پیش با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، ستاد بازسازی عتبات‌عالیات تشکیل شده و نوع فعالیت‌های آنها غیر دولتی، داوطلبانه و غیر انتفاعی است، تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های این سازمان با استفاده از تکنیک‌های علمی و بکارگیری متخصصان حرفه‌ای است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات اصفهان با بیان اینکه فعالیت‌های ستاد بازسازی عتبات‌عالیات زیر نظر بازرسان دائمی و توسط مراجع علمی و دینی انجام می‌شود، تصریح کرد: تمامی برنامه‌ها شامل فعالیت‌های کوتاه، میان و بلند مدت است و خدمات علمی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی و عمرانی را دربر می‌گیرد.

وی ادامه داد: ستاد عتبات‌عالیات با استفاده از نظرات اساتید دانشگاه و واحدهای فنی مهندسی و شورایی که شامل مسئولان مهم ستاد و نماینده ائمه جمعه و نمایندگان ولی‌فقیه و اوقاف کشور است، در طول سال تمامی امور مربوط به این ستاد را زیر نظر دارند.

حیدری با بیان اهداف تشکیل ستاد عتبات‌عالیات تاکید کرد: این ستاد به غیر از پیوستگی که در کشور به وجود آورد منجر به ایجاد هماهنگی کشور ایران با سایر کشورها هم‌چون افغانستان، پاکستان و حوزه خلیج فارس شده است.

وی با اعلام پروژه‌‌هایی که در عتبات‌عالیات صورت گرفته یا در حال اجرا است، اضافه کرد: از گذشته تاکنون همیشه به دنبال این بوده‌ایم تا با نگاه علمی و امانتداری در حفظ آثار گذشتگان بر مبنای معماری ایرانی اسلامی در عتبات‌عالیات کار کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات اصفهان به ساخت یکی از پروژه‌های جدید ساخت صحن حضرت زهرا(س) به مساحت 198 هزار مترمربع اشاره و اظهار کرد: این صحن دگرگونی‌های ویژه‌ای را در شهرسازی نجف در کنار مضجع حضرت علی(ع) ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: صحن حضرت زهرا(س) شامل قسمت‌های زیارتی، غیر زیارتی و فضاهای جانبی از جمله کتابخانه واحدهای خدماتی، پارکینگ، موزه و غیره برای تعداد بی‌شماری از شیعیان در نجف است.

حیدری با بیان دیگر طرح‌های به انجام رسیده در عتبات‌عالیات اضافه کرد: از جمله می‌توان به اتمام پروژه‌های بیمارستان حضرت زین‌العابدین(ع) و هم‌چنین به مجتمع خدماتی سید‌الشهدا(ع) اشاره کرد که تا دو هفته آینده آغاز به کار می‌کند.

وی ادامه داد: در مجتمع خدماتی سید‌الشهدا(ع) می‌توان از جمله خدمات پذیرایی، کلاس‌های سمعی و بصری، کتابخانه و ارائه یک مرکز دندان‌پزشکی و درمانگاهی برای کودکان و زایشگاه برای زائران را ارائه کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات‌عالیات اصفهان با اشاره به طرح بین‌الحرمین گفت: مقدمات کار و تعاملات با مسئولان عراقی انجام شده است و با ایجاد ارتباط بین این دو حرم در کنار آن زائرین با حضور خود به راحتی می‌توانند نهرالقمه و تل زینبیه(س) را بدون توضیحات راهنما شاهد باشند.

وی افزود: مرمت ایوان طلای امام علی(ع) در حال حاضر به صورت ملقمه‌کاری در حال انجام است و آب‌کاری و ترمیم در جای خود انجام می‌شود.

انتهای پیام/ز10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول