اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حوزه علمیه قزوین:

امام جواد (ع) برای امنیت شیعیان تلاش می‌کردند

خبرگزاری فارس: معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین گفت: امام جواد (ع) برای امنیت شیعیان و حفظ اسلام تلاش کردند.

امام جواد (ع) برای امنیت شیعیان تلاش می‌کردند

حجت‌الاسلام‌ علی عباسی امروز به مناسبت ولادت امام جواد الائمه (ع) در گفت‌و‎‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: در ولادت امام جواد الائمه (ع) جشن‌های بسیار خوبی در مساجد، حسینیه‌ها و خانه‌ها برگزار می‌شود و سخنرانان مساجد باید به امامت جوادالائمه (ع) در سن کودکی اشاره کنند تا اقشار مختلف جامعه در تربیت فرزندان و آموختن احادیث اهل‌‌بیت (ع) به فرزندانشان کوشا باشند.

وی بیان کرد: امام جوادالائمه (ع) از علم بسیار وافری برخوردار بودند و با علمای زمان خودشان بحث علمی فراوانی می‌کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در برخی روایات و احادیث معصومین (ع) امامت امام جوادالائمه (ع) را در سن هفت سالگی و در برخی روایات سن 9 سالگی عنوان کردند گفت: این احادیث نشان‌دهنده رسیدن امامت این امام بزرگوار اسلام در سن کودکی بوده است.

عباسی با اشاره به یکی از احادیث نبوی مبنی بر اینکه "‌گروهی از شیعیان نزد امام جوادالائمه (ع) رسیدند و در یک جلسه 3 ساعتی از این امام بزرگوار سوال پرسیدند و ایشان به 30 هزار مسئله آنان جواب دادند"، ابراز کرد: این امام بزرگوار در کودکی به بسیاری از سئوالات علمی شیعیان پاسخ می‌دادند که این روایات دلیل روشنی بر مقام علمی بسیار والای ایشان دارد.

وی اضافه کرد: همه امامان معصوم (ع) از علم بسیار وافری برخوردار بودند که در زمان امامت امام‌ صادق (ع) با توجه به اختلاف بین حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس این امام بزرگوار توانستند از این اختلاف بین حکومت‌ها استفاده کنند و احادیث و روایات بسیاری در زمینه‌های مختلف از جمله اعتقادات، فیزیک، شیمی، ستاره‌شناسی، احکام شرعیه و اخلاقیات بیان کنند.

*امام جواد (ع) برای امنیت شیعیان و حفظ اسلام تلاش می‌کردند

وی با بیان اینکه مدت زندگانی امام جوادالائمه (ع) 25 سال بوده است عنوان کرد: این امام بزرگوار اسلام در سن 9 سالگی به امامت رسیدند و با 16 سال زعامت مسلمانان برای امنیت شیعیان و حفظ اسلام تلاش کردند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین یادآور شد: امام جوادالائمه (ع) در ماه رمضان سال 195 قمری به دنیا آمد و در سال 220 هجری قمری به شهادت رسیدند. 

این مقام مسئول ادامه داد: مأمون حاکم حکومت در زمان امام جوادالائمه (ع) بود که با توجه به شرایط سیاسی، دخترش ام‌الفضل را به عقد این امام بزرگوار درآورد.

وی اضافه داد: مأمون حسادت بسیاری به امام جوادالائمه (ع) می‌کرد که با تحریک کردن دخترش توانست این امام بزرگوار اسلام را به شهادت برساند.

*اساتید با دانشجویان در دانشگاه‌ها مباحثه علمی کنند

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در کتاب‌هایشان از علم این امام استفاده کنند تصریح کرد: اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها در زمینه‌های علمی با یکدیگر مباحثه کنند تا بتوانند اطلاعات علمی خود را افزایش دهند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین افزود: جوانان برای فراگیری علم و دانش از علم امامان معصوم (ع) استفاده کنند تا بتوانند سریع‌تر مراتب علمی را کسب کنند.

این مقام مسئول خوش‌اخلاقی و محبت کردن به دیگران را از جمله ویژگی‌های امام جوادالائمه (ع) دانست و گفت: باید ویژگی این امام بزرگوار را برای اقشار مختلف جامعه ترویج داد تا آنان با الگوگیری از آن بتوانند اخلاق خودشان را نیکوتر کنند.

 عباسی گفت: امام جوادالائمه (ع) برای هدایت مردم و بر‌پا کردن معارف الهی در جامعه اسلامی بسیار تلاش کردند تا مسلمانان در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

وی با بیان اینکه امام جوادالائمه (ع) بسیار ساده و بی‌آلایش بودند بیان کرد: این امام بزرگوار اموال خود را در راه خدا انفاق می‌کردند و به دیگران نیز بسیار محبت می‌کردند.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه قزوین در خاتمه افزود: امام جوادالائمه (ع) در سن کودکی به امامت رسیدند، بر این اساس والدین احادیث اهل‌بیت (ع) را از سن کودکی به فرزندانشان یاد دهند تا آنان با این امام بزرگوار مأنوس‌ شوند.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول