اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل:

تعهد در هنر به انقلاب اسلامی اعتبار جهانی بخشیده است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: تعهد در هنر و فضای ارزش‌‌مداری به جمهوری اسلامی ایران اعتباری مضاعف در عرصه بین‌المللی بخشیده است.

تعهد در هنر به انقلاب اسلامی اعتبار جهانی بخشیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره تئاتر بسیج استان که صبح امروز در پارس‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: هنر تئاتر به عنوان مادر هنرهای دیگر دارای سابقه دیرین است و حضور در این عرصه برخلاف سینما و تلویزیون نیاز به تدبیر و تفکر والا و پویایی خاص دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر کس خاک صحنه را بخورد در فضای سایر عرصه‌های هنر به یقین موفق خواهد شد چرا که تئاتر به دلیل زنده بودن و حضور عملی بازیگران برای مخاطب ملموس و دلنشین‌تر است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل یادآور شد: برخلاف اجرای برنامه هنری در تلویزیون و سینما هنر تئاتر هنری ارزشمند و پویا است و در این عرصه این امکان وجود دارد که بازیگر تمام احساس خود را به صورت زنده به مخاطب حاضر در سالن نمایش انتقال دهد.

دشتی این کار را کاری سخت و سنگین اعلام کرد و گفت: بازیگری در این عرصه حرفه‌ای ارزشمند برای ایجاد حس مخاطب است که انرژی زیادی را نیز باید صرف آن کرد. برعکس بازی در سینما و تلویزیون که بازیگر فرصت بازبینی در کار را دارد در تئاتر فرصت برای رفع اشتباه محال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل بیان داشت: مهمترین مطلبی که در تئاتر قابل بیان است اینکه تئاتر محصول سرعت، دقت و تدبیر در امور هنری است و به یقین در این عرصه نمایش و تئاتر از عرصه‌های ارزشمند و ماندگار است.

دشتی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب با حضور هنرمندان و متولیان متعهد و انقلابی هنر اصیل و شاخص اسلامی احیا شده است، افزود: هر چند به مرور زمان این فرایند کم کم روبه افول گذاشته است و نسبت به گذشته کم‌رنگ شده اما نسل امروز باید هنر اصیل اسلامی و ارزشی را ارج نهد.

وی تصریح کرد: ما سن تئاتر را به عنوان مروج مبانی دینی تلقی می‌کنیم و تئاتر به دلیل ارتباط مستقیم با مردم انرژی مضاعفی را می‌طلبد که در این عرصه باید با اتحاد و همدلی حرکت کرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل وظیفه هنرمندان بسیجی را وظیفه‌ای خستگی‌ناپذیر و تبلیغ و ترویج هنر اصیل و ارزشی توصیف کرد و ادامه داد:‌ ما در سایه ارج نهادن به اصول و مبانی اسلامی می‌توانیم به جایگاه اصیل و ارزشمند دست یابیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دشتی در پایان سخنان خود هدف از برگزاری جشنواره تئاتر بسیج را رساندن این هنر به جایگاه اصلی توسط هنرمندان متعهد توصیف کرد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول