اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های قزوین خبر داد

ساخت مجتمع آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای در زندان قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌های قزوین از ساخت مجتمع آموزشی فنی‌ و حرفه‌ای در زندان مرکزی قزوین خبر داد.

ساخت مجتمع آموزش فنی‌ و‌ حرفه‌ای در زندان قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان قزوین، حمیدرضا فراست‌طلب در حاشیه بازدید از پروژه مجموعه آموزش فنی‌ و حرفه‌ای زندان مرکزی قزوین اظهار کرد: 12 کلاس و کارگاه آموزش فنی‌ و حرفه‌ای به مساحت 480 متر مربع در زندان مرکزی در حال ساخت است و به زودی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این مجتمع آموزشی در هر دوره حداقل 600 زندانی را زیر پوشش آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای در خواهد آورد.

مدیرکل زندان‌های قزوین بیان کرد: بیشتر آموزش‌ها در این مرکز متمرکز و شامل رشته‌های صنعتی خواهد بود و با راه‌اندازی این پروژه ظرفیت آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای در زندان حداقل به دو برابر افزایش خواهد یافت.

فراست‌طلب تأکید کرد: اگر بتوانیم استعدادهای زندانیان را در برنامه‌های آموزشی و به‌ ویژه آموزش‌های مهارتی سوق دهیم در آن صورت منابع انسانی کارآمد به جامعه بازخواهد گشت.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 15 رشته فنی‌ و حرفه‌ای جوشکاری، خیاطی، کشاورزی، معرق‌کاری، دامداری و زنبورداری در زندان‌های استان قزوین آموزش داده می‌شوند.

مدیرکل زندان‌های قزوین تصریح کرد: هنرجویان پس از اخذ گواهینامه مهارتی و آزادی از زندان تا سقف 150 میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی دریافت می‌کنند.

فراست‌طلب اعلام کرد: در سال گذشته اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 500 میلیون ریال به توسعه اشتغال زندانیان اختصاص یافته و در سال جاری نیز همین روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول