اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون توسعه و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور

خشایار جمشیدی سرپرست اداره کل زندان‌های استان مرکزی شد

خبرگزاری فارس: طی مراسمی با حضور معاون توسعه و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور خشایار جمشیدی به عنوان سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان مرکزی معرفی شد.

خشایار جمشیدی سرپرست اداره کل زندان‌های استان مرکزی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک معاون توسعه و منابع انسانی سازمان زندان‌های کشور بعد از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل زندان‌های استان مرکزی اظهار داشت: زندان‌‌های استان مرکزی یکی از کم‌تراکم‌ترین زندان‌های کشور است که این جای بسی خوشحالی است.

محمدعلی زنجیره‌ای افزود: سلامت فرهنگی و اجتماعی نقش بسیار مؤثری در کاهش آمار زندانیان زندان‌ها دارد که می‌طلبد مسئولان فرهنگی در زمینه ارتقای سلامت فرهنگی و اجتماعی که نتیجه آن کاهش آسیب‌های اجتماعی است تلاش مضاعف داشته باشند.

‌وی با اشاره به سختی کار زندانبانی،‌ تحقق اهداف اصلاحی و تربیتی سازمان زندان‌ها را در وجود دیدگاه‌های ارزشی و انسان‌مدارانه مبنی بر تلاش در مسیر بازگشت سعادتمندانه افراد به جامعه دانست و گفت: جایگاه کار در این عرصه همانند جایگاه انبیا در هدایت نسل‌های بشری مقدس و ارزشمند است. 

معاون قضایی دادگستری استان مرکزی نیز با اشاره به اینکه زندان کانون تجمع اراذل و اوباش، کلاهبرداران و افراد مخل نظم و امنیت عمومی است، بیان کرد: دستگاه قضا در برخورد با کسانی که امنیت عمومی جامعه را با رفتارهای نابهنجار خود به خطر می‌اندازند، هیچ تعارفی ندارد و با اقتدار با این افراد برخورد می‌کند.

زنجیره‌ای با اشاره به اینکه 63 فرآیند اصلاحی و تربیتی در حوزه فرهنگی، قضایی، مددکاری، انتظامی و سلامت با همکاری سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی مصوب شده است، افزود: سیاست سازمان زندان‌های کشور استاندارد‌سازی اصلاح و تربیت است که این امر آمار بازگشت زندانیان کشور به زندان‌ها را کاهش می‌دهد.

محمدرضا عدالتخواه افزود: کاهش جرم و جنایت در جامعه در سایه تعامل مردم و مسئولان قضایی و انتظامی محقق می‌شود که هر چه این تعامل بیشتر باشد آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه زندان کانون تربیت و اصلاح رفتار بزهکاران است تصریح کرد: مدیریت علمی زندان‌ها از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که برای بهتر شدن این مدیریت نیازمند تلاش مضاعف هستیم.

معاون قضایی دادگستری استان مرکزی تقویت پژوهش‌های علمی، آسیب‌شناسی جرایم، تفکیک کامل و طبقه‌بندی زندانیان از نظر ارتکاب جرم، سن و جنس و نظارت جدی بر مراقبت‌های پس از خروج زندان را از راهکارهای مؤثر در مدیریت علمی زندان‌ها عنوان و بر تحقق آن تاکید کرد.

عباسعلی عرب مدیرکل سابق زندان‌های استان مرکزی نیز در این مراسم از همکاری نزدیک و صمیمانه مجموعه کارکنان زندان‌های استان تقدیر کرد و گفت: فعالیت‌های انجام شده در زندان‌های استان با حمایت همه دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است.

در ادامه این مراسم خشایار جمشیدی سرپرست زندان‌های استان مرکزی گفت: امر اصلاح و تربیت مجرمان و بزهکاران از عهده یک فرد و یک سازمان خارج بوده و کمک و همراهی همه دستگاه‌های اجرایی استان در این امر مهم را می‌طلبد.

جمشیدی پیش از این معاون سلامت و اصلاح و تربیت زندان‌های استان مرکزی بود.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول