اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان:

100 هزار دانش‌آموز گیلان برای نجات آب مشارکت کردند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: طرح نجات آب «داناب» در یک‌هزار مدرسه گیلان با مشارکت حدود 100 هزار دانش‌آموز اجرا شد.

100 هزار دانش‌آموز گیلان برای نجات آب مشارکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ظهر امروز در مراسم اختتامیه طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب «داناب» با اشاره به اهمیت آب اظهار کرد: این طرح در راستای نامهربانی‌های صورت گرفته درباره آب، اجرایی شده است.

وی فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه آب و افزایش آگاهی‌بخشی دانش‌آموزان نسبت به مسایل و مشکلات بهبود فرهنگ مصرف آب را از اهداف اجرای طرح داناب ذکر کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان جدی گرفتن مسئله آب توسط دانش‌آموزان را مورد تاکید قرار داد و گفت: دانش‌آموزان بهترین انتقال دهندگان مصرف بهینه آب برای نسل‌های آینده هستند.

وی، با بیان اینکه آب از دو جنبه بسیار مهم است، ادامه داد، از نظر کیفی و کمی آب بسیار حائز اهمیت است و آب را نخستین منبع و ماخذ معرفی می‌کنند.

نجف‌زاده ایجاد کارگاه آموزشی درباره فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب را از موارد مهم ذکر کرد و افزود: مدارس بهترین مکان برای کارگاه آموزشی هستند.

وی پیشرفت و توسعه یک جامعه را مبتنی بر آگاهی و دانایی دانست و تصریح کرد: امروز استارت این کار باید از مدارس آغاز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با بیان اینکه آب از نظر علمی دارای اهمیت فراوانی است، یادآور شد: از نظر کیفی آب را یک نعمت الهی می‌دانیم و غفلت از آن گناه بزرگی است.

وی جامعه هدف طرح داناب را گسترده خواند و بیان کرد: در اجرای طرح داناب حدود 100 هزار دانش‌آموز مقطع راهنمایی در گیلان مشارکت کردند.

نجف‌زاده از اجرای این طرح در یک‌هزار مدرسه استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در سند بنیادین دانش‌آموزان آیینه تمام نمای جامعه هستند که در فضای گسترده‌تر و بهتر آگاهی‌بخشی جامعه را بر عهده دارند و موجب رشد و تعالی می‌شوند.

در پایان این مراسم از دست‌اندرکاران طرح نجات آب «داناب» قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول