اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آبفای روستایی آبیک:

افزایش سرانه مصرف آب شرب روستایی ضروری است

خبرگزاری فارس: مدیر آبفای روستایی شهرستان آبیک افزایش سرانه مصرف آب شرب روستایی را با توجه به میزان مصرف بالای اهالی روستاها ضروری دانست.

افزایش سرانه مصرف آب شرب روستایی ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، غلامرضا طارمیان بعد از ظهر امروز در جلسه ساخت و سازهای غیر مجاز شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار کرد: سرانه مصرف آب شرب روستایی 120 لیتر می‌باشد در حالی که در شهر 200 لیتر است ولی اهالی روستاها به دلیل استفاده بیش از حد از آب شرب به ویژه در استفاده از آب شرب در آبیاری باغات، درختان منازل مسکونی و نگهداری احشام رعایت میزان استاندارد سرانه مصرفی را رعایت نمی‌کنند و آب مصرفی شان بسیار زیاد می‌باشد.

وی افزود: اداره آبفای روستایی متولی آب شرب و بهداشت آب در روستاهاست نه اینکه آب مصارف و نیازهای دیگر اهالی روستاها را تأمین کند که از عهده مسئولیتی و چارچوب قوانین این اداره خارج است.

این مسئول ادامه داد: متأسفانه سرقت کابل و سیم در روستاها سبب می‌شود که به تأسیسات اداره آبفای روستایی ضرر وارد کند، چراکه تأمین آب از طریق پمپاژ است و به عنوان نمونه اگر پنج ساعت قطعی برق در روستاها صورت گیرد، دو روز پمپاژ باید کار کند تا پنج ساعت قطعی برق را جبران کند.

مدیر آبفای روستایی شهرستان آبیک اضافه کرد: متأسفانه در روستاها شاهد این امر هستیم که برخی افراد ساختمانی را غیر مجاز احداث کرده‌ و سپس نسبت به آب، برق و گاز اقدام می‌کنند که چون این امر امکان‌پذیر نیست، انشعابات خود را غیر قانونی انجام می‌دهند، نمونه‌هایی را از این دست به مراجع قضایی معرفی کرده‌ایم و پرونده تشکیل شده است ولی دو سال است پرونده در سیستم قضایی معطل مانده، لذا می‌طلبد که مسئولان ذی‌ربط در رسیدگی به چنین پرونده‌هایی تسریع بخشند.

طارمیان خاطرنشان کرد: در آبیک سفلی با توجه به مستندات (دریافت مجوز پروانه از سوی بنیاد مسکن) مجوز آب صادر شده است و این در حالی است که با پایش ادواری متوجه شدیم که ساختمان تخریب شده، چراکه در حریم راه و شهرسازی بنا شده بود، لذا از لحاظ قانونی باید انشعاب آب قطع شود ولی صاحب ساختمان اعلام می‌کند که مجوز ساخت دارد و چرا باید آب قطع شود، ولی این مهم باید مشخص شود که از کدام مرجع استعلام برای آب روستایی باید وجود داشته باشد.

وی در خصوص شرایط انشعاب آب روستایی گفت: دهیاران باید متقاضیانی را که پروانه ساخت داشته باشند، تأیید کنند تا انشعاب موقت از سوی اداره آبفای روستایی صادر شود و با توجه به فرآیند ساخت و ساز این انشعاب تمدید می‌شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول