اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان:

حقوق حق‌آبه‌داران اصفهانی توسط مصرف‌کنندگان منابع آبی پایمال می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان گفت: اگر امسال نیز به دلیل کمبود منابع آبی کشت مناسب در استان صورت نگیرد باید حقوق حق‌آبه‌داران اصفهانی رعایت شود و مصرف‌کنندگان منابع آبی حقوق کشاورزان را پایمال نکنند.

حقوق حق‌آبه‌داران اصفهانی توسط مصرف‌کنندگان منابع آبی پایمال می‌شود

اسفندیار امینی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه معیشت زندگی کشاورزان استان به دنبال شش سال خشکسالی در استان با چالش‌های بسیاری مواجه شده است، اظهار کرد: بر اساس ماده 44 قانون توزیع عادلانه آب در موارد کمبود آب که مسئولان نمی‌توانند آبی را در اختیار کشاورزان قرار بدهند و آب متعلق به حق‌آبه‌دار را به دلیل ضرورت به مصارف اضطراری اختصاص می‌دهند باید از کشاورز و حق‌آبه‌داران جبران خسارت کنند.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه کمبود منابع آبی به معنای نبود هیچ آبی در استان نیست، تصریح کرد: منابع موجود در استان در زمینه شرب، فضای سبز، فعالیت‌های صنعتی و خدماتی و سایر موارد مورد نیاز مصرف می‌شود و در صورتی که این افراد هزینه استفاده از آب را نمی‌پردازند باید نسبت به پرداخت هزینه آب مورد استفاده خود به صاحب آن اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه در صورتی که این افراد هزینه استفاده از این آب را پرداخت می‌کنند اما هیچ درصدی از آن به دست صاحبان آب نمی‌رسد باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده شود، اضافه کرد: در صورتی که امسال نیز به دلیل کمبود منابع آبی کشت مناسبی در استان صورت نمی‌گیرد باید حقوق حق‌آبه‌داران استان رعایت شود.

امینی با بیان اینکه مصرف‌کنندگان منابع آبی نباید حقوق کشاورزان استان را پایمال کنند، تاکید کرد: برطرف کردن مشکل کشاورزان استان نیز امکان‌پذیر است و مشکل بزرگی نیست.

وی با اشاره به اینکه چرخه تولید محصولات کشاورزی نباید به دلیل نبود آب با چالش مواجه شود، افزود: مسئولان استان باید با سیاستگذاری و یک برنامه زمان‌بندی شده نسبت به پرداخت خسارت ناشی از عدم پرداخت حقوق حق‌آبه‌داران استان اقدام کند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول