اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خبر داد

کاهش 6 درصدی مصرف آب در کشور با هدفمندی یارانه‌ها

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گفت: مصرف آب در کشور پس از هدفمندی یارانه‌ها با شش درصد کاهش رو به رو بوده است.

کاهش 6 درصدی مصرف آب در کشور با هدفمندی یارانه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهدی ثمره هاشمی در حاشیه افتتاح طرح‌های آبفای روستایی در شیراز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد مشترکان آب در سطح کشور افزایش یافته اما با وجود این افزایش مصرف با کاهش رو به رو بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ابراز داشت: سرانه مصرف آب در کشور در حال حاضر روزانه 190 لیتر است که باید به 150 لیتر در شبانه‌روز کاهش یابد.

وی گفت: در بسیاری از کشورهای پرآب مصرف از کشور ما کمتر است و میانگین مصرفی آنها 120 لیتر در شبانه‌روز است که باید در کشور ما نیز با کارهای فرهنگی این مصرف کاهش یابد. 

مشاور وزیر نیرو تصریح کرد: با توجه به کمبود آب در سطح کشور و خشکسالی و کاهش باران از تمام هموطنان در خواست داریم به مصرف بهینه رو آورند.

ثمره هاشمی اضافه کرد: استان‌های خوزستان و تهران استان‌های پر مصرف کشور هستند و در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و خراسان جنوبی شاهد مصرف کمتر هستیم. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: در جنوب کشور بخشی از آب از طریق شیرین کردن آب دریا تامین می‌شود و پرو‍‍ژه‌های بزرگ در هرمزگان با 300 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حال احداث است.

وی گفت: روزانه 25 میلیون مترمکعب آب در شهرهای جنوبی از طریق شیرین کردن آب دریا تامین می‌شود که با همکاری بخش خصوصی این مقدار افزایش می‌یابد.

ثمره هاشمی تصریح کرد: به زودی طرح ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب در سطح کشور اجرا می‌شود تا با متمرکز کردن کار و کوچک‌سازی، خدمات بیشتری به هموطنان ارائه شود.

وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های مثبت شرکت آبفای روستایی استان فارس تصریح کرد: آبفای روستایی فارس در بسیاری از حوزه‌ها در کشور نمونه و الگوست که باید تجربیات آنها به سایر استان‌ها انتقال یابد.

به گزارش فارس، نخستین و بزرگ‌ترین طرح تله متری کشور با 304 روستای زیر پوشش و بیش از 7 میلیارد ریال اعتبار با سفر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب در فارس به بهره‌برداری رسید و 9 پروژه آبرسانی کلنگ‌زنی و افتتاح شدند.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول