اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تابستان امسال

تصادفات مازندران 23 درصد کاهش داشته است

خبرگزاری فارس: کارشناس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران گفت: تصادفات مازندران 23 درصد کاهش داشته است.

تصادفات مازندران 23 درصد کاهش داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از  روابط عمومی اداره کل حمل و نقل  و پایانه‌های مازندران، ناهید شهرامی‌نیا اظهار داشت: بررسی آمار و اطلاعات به دست آمده در محورهای مواصلاتی استان در تابستان امسال  نشان‌دهنده آن است که در بازه زمانی مورد بررسی، 311 مورد وقوع تصادف در سطح محورهای برون شهری استان گزارش شده‌ که 120 کشته سر صحنه و 308 مجروح به همراه داشته است.

وی افزود: بر طبق بررسی‌های آماری میزان تصادفات گزارش شده نسبت به تابستان سال گذشته که در آن 403 مورد تصادف به وقوع پیوست، در حدود ‌23 درصد کاهش داشته و اطلاعات آماری نشان‌ دهنده آن است که میزان کشته‌ شدگان در مقایسه با مرداد سال گذشته از کاهش 33 درصدی و میزان مجروحان از کاهش 41 درصدی برخوردار بوده است.

کارشناس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران تصریح کرد: در بررسی انواع مختلف تصادفات جاده‌ای در تابستان سال‌جاری 30 درصد از تصادفات ناشی از برخورد وسیله نقلیه با یکدیگر‏‏، 24 درصد ناشی از برخورد وسیله نقلیه با موتورسیکلت و دوچرخه، 12 درصد ناشی از برخورد وسیله نقلیه با عابر و 10 درصد ناشی از واژگونی و سقوط وسیله نقلیه بوده‌است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در 59 درصد موارد وسیله نقلیه سواری عامل اصلی تصادفات بوده و سهم موتورسیکلت، وانت و وسایل نقلیه سنگین به ترتیب 15 درصد، 14 درصد و شش درصد بوده است.

شهرامی‌نیا توضیح داد: براساس اطلاعات بیشترین میزان تصادفات حد فاصل ساعات 20 تا 24 یعنی در ساعات آغازین شب رخ داده‌ و مشاهدات صورت گرفته حاکی از آن است که در این دوره زمانی عدم توجه کافی به جلو و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت غیرمجاز عامل اصلی در وقوع تصادفات بوده‌اند که به ترتیب از سهمی در حدود 31 درصد و 20درصد برخوردار بوده‌اند.

کارشناس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان مازندران در پایان اذعان داشت: در بررسی‌های انجام شده در محورهای استان در تابستان 91، محورهای نور- نوشهر، نور- چمستان، چالوس- مرزن‌آباد و ساری – نکا بیشترین میزان تصادف گزارش شده است.

انتهای پیام/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول