اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به زودی

747 واحد مسکن در تویسرکان افتتاح می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان گفت: 747 واحد مسکن در شهرستان تویسرکان به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

747 واحد مسکن در تویسرکان افتتاح می‌شود

آرش آزادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: در حوزه مسکن برای هفته دولت 747 واحد هدف‌گذاری شده بود که هم‌اکنون آماده افتتاح است و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه تعهدات مسکن مهر به طور کامل اجرایی شده است، افزود: تنها سه پروژه‌ است که هنوز تحویل نداده‌ایم که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و شامل پروژه 48 واحدی طلاب، 42 واحدی شاهد و 12 واحدی کمیته امداد می‌شود.

رئیس راه و شهرسازی شهرستان تویسرکان عنوان کرد: این پروژه‌ها در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه انجام می‌شود و هدف‌گذاری شده تا پایان سال تحویل متقاضیان شود.

وی با اشاره به پروژه‌های حوزه راه شهرستان تویسرکان افزود: پروژه تویسرکان ـ کنگاور و پروژه تویسرکان ـ جوکار از جمله پروژه‌های حوزه راه هستند و یک بیمارستان نیز در حوزه ساختمان‌های دولتی از جمله پروژه‌هایی است که امسال در دست اجرا و پیگیری هستند.

آزادی با اشاره به پروژه تویسرکان ـ جوکار در حوزه تویسرکان تصریح کرد: اعتبار اولیه این پروژه 5 میلیارد تومان بوده و از جمله مشکلات آن این است که ردیف اعتباری مناسبی ندارد.

وی ادامه داد: پروژه تویسرکان ـ جوکار به دلیل اینکه از اعتبار تخصیصی مناسبی برخوردار نیست و پیمانکار آن نیز حدود یک میلیارد تومان تاکنون هزینه کرده، هنوز هم پروژه نیمه‌تعطیل است.

رئیس راه و شهرسازی تویسرکان با بیان اینکه پروژه بیمارستان 33 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان داشت:‌ قرارداد سفت‌کاری آن تمام و برای نازک‌کاری آن نیز حدود 15 میلیارد تومان تا پایان کار برآورد شده که هنوز اعتبار سال 91 آن مشخص نیست.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون نیز پیمانکار پروژه مشغول فعالیت بوده و یک‌میلیارد تومان هزینه کرده که حدود 700 میلیون تومان طلب دارد.

آزادی با اشاره به اینکه کارفرمای پروژه تویسرکان ـ کنگاور شرکت ساخت است، ادامه داد: پروژه تویسرکان ـ کنگاور از اعتبار ملی برخوردار است و به دلیل مشکلات مالی و عدم اختصاص اعتبار در سال جاری فعلاً عملیات اجرایی آن متوقف شده است.

وی با بیان اینکه دو پروژه حوزه راه پیشرفت قابل ذکری ندارند و زیر 10 درصد هستند، اظهار کرد: از مهم‌ترین دلایل عدم پیشرفت این پروژه‌ها مشکل مالی است که با رایزنی‌های صورت گرفته در دست پیگیری هستند به خصوص پروژه تویسرکان ـ جوکار که بتوانیم ردیف اعتباری مستقلی برای آن بگیریم تا مشکل مالی آن حل شود.

رئیس راه و شهرسازی تویسرکان تأکید کرد: با اختصاص‌ به موقع اعتبارات می‌توان پروژه‌ها را از حالت تعطیل خارج کرده و به صورت فعال درآورد.

وی در ادامه سخنانش افزود: از دیگر پروژه‌های در دست ساخت اداره راه و شهرسازی تویسرکان می‌توان به احداث مجتمع اداری فرسفج اشاره کرد.

آزادی یادآور شد: احداث مجتمع اداری بخش قلقل‌رود تویسرکان در سه طبقه نیز از دیگر پروژه‌های در دست اجراست که برای آن اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان پیش‌بینی شده و در سال جاری حدود 150 میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

وی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: احداث کتابخانه تیمورآباد نیز از جمله پروژه‌های اجرایی اداره راه و شهرسازی تویسرکان به شمار می‌رود که 70 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد و سعی ما بر این است تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول