اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره نظام پزشکی شهرستان شهرضا:

پرونده رسیدگی به مرگ نوجوان شهرضایی در حال بررسی است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره نظام پزشکی شهرستان شهرضا گفت: بر اساس درخواست خانواده نوجوان شهرضایی مبنی بر مشخص شدن دلیل فوت این نوجوان، پرونده در هیئت‌های تخصصی پزشکی در حال بررسی است.

پرونده رسیدگی به مرگ نوجوان شهرضایی در حال بررسی است

امین روشنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرضا اظهار کرد: بر اساس قانون، رسیدگی به تخلفات پزشکی در حوزه‌های مختلف جزو مهم‌ترین وظایف سازمان نظام پزشکی است.

وی ادامه داد: تمامی پرونده‌های تخلفات حوزه پزشکی در سطوح مختلف به شکل مستقیم و یا غیرمستقیم به سازمان نظام پزشکی ارجاع داده می‌شود.

رئیس اداره نظام پزشکی شهرستان شهرضا با اشاره به اینکه هیئتی متشکل از متخصصان پزشکی مسئولیت رسیدگی به پرونده‌های مختلف را بر عهده دارند، افزود: با توجه به اینکه پرونده مرگ نوجوان شهرضایی از سوی دادگستری شهرضا به نظام پزشکی ارسال شده، تحقیقات گسترده‌ای از نیروهای مستقر در بیمارستان انجام گرفته است.

وی با اشاره به تشکیل نخستین جلسه رسیدگی به پرونده مرگ این نوجوان گفت: در این جلسه که با حضور پزشک آنکال بیمارستان امیرالمومنین (ع) تشکیل شد، وی توضیحاتی در زمینه مسائل به وجود آمده ارائه کرد.

روشنی اضافه کرد: با توجه به پیچیدگی پرونده و به منظور انجام کار کارشناسی، رسیدگی به این پرونده به سرویس بیهوشی، گوش، حلق و بینی اصفهان محول شده است.

وی با اشاره به خودداری خانواده متوفی از انجام مراحل کالبد شکافی گفت: از آنجایی که پس از مرگ این نوجوان خانواده وی به انجام کالبد شکافی رضایت نداده‌اند در حال حاضر شاهد بروز ابهاماتی در زمینه این پرونده هستیم.

رئیس اداره نظام پزشکی شهرستان شهرضا با اشاره به اینکه رای هیئت بدوی به عنوان رای نهایی مطرح نیست، اضافه کرد: هیئت تجدید نظر استان و در مراحل بعد از آن دیوان عالی نظام پزشکی اجازه دخل و تصرف در رای را دارند.

به گزارش فارس، ششم شهریور سال جاری نوجوان شهرضایی حدود ساعت 22:30 شب در حالی که در خیابان پاسداران سوار بر موتورسیکلت بود بر اثر اصابت با درخت از ناحیه صورت و فک دچار آسیب شد و پس از انتقال به بیمارستان امیرالمومنین (ع) و انجام مراحل درمانی تا چند ساعت پس از آن نیز از علایم حیاتی و هوشیاری بالا برخوردار بود که به دلیل ایست قلبی درگذشت.

گفتنی است به دلیل عدم حضور پزشک آنکال در بیمارستان و خودداری وی از پاسخگویی به تماس نیروهای بیمارستان در زمان حضور مصدوم در بیمارستان، خانواده متوفی با ارائه دادخواستی به دادگستری شهرضا خواستار رسیدگی به این پرونده شده‌اند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول