اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نظارت جامع حلقه مفقوده ایمنی کارگاه‌ها

یک پنجم حوادث کارگری هرمزگان منجر به مرگ می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در شش ماهه سال‌جاری 25 فقره حادثه به وقوع پیوسته که پنج کارگر جان خود را از دست داده‌اند.

یک پنجم حوادث کارگری هرمزگان منجر به مرگ می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هرمزگان یکی از استان‌هایی است که به دلیل وجود بنادری همانند رجایی، فعالیت و توسعه صنایع تولید فلزات، ساخت و ساز چشمگیر و توسعه عمرانی در دهه اخیر همواره مورد توجه بخش‌ها و انجمن‌های کارگری به ویژه در حوزه ایمنی کارگران بوده است.

در این میان هر ساله تعدادی کارگر در این استان یا جان خود را از دست می‌دهند و یا مجروح می‌شوند.

هر ساله اقداماتی در راستای کاهش آسیب‌ها در این بخش به عمل می‌آید که به نظر می‌‌آید کافی و جامع نیست.

فریبا بهزادی رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حوادث ناشی از کار در هرمزگان کاهش یافته است، اظهار داشت: مهم‌ترین‌ امر تاثیرگذار در تحقق این مهم، ارائه آموزش‌های ایمنی است.

وی با بیان اینکه در راستای ارتقا ایمنی کارگران در استان طی شش ماهه نخست سال توسط اداره کل تعاون و کار هرمزگان بیش از 4 هزار مورد بازرسی به عمل آمده است، افزود: یکی از اصول صیانت از نیروی کار کشور، توسعه فرهنگ ایمنی و حفاظت فنی و بهداشت کار در واحدهای کارگری است که کارفرمایان مکلف هستند پیش از بکارگیری کارگران و کارآموزان نسبت به آموزش‌های ایمنی متناسب با نوع کار به آنان از طریق مراجع مربوطه اقدام کنند.

رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان به نقش موثر آموزش‌های ایمنی و بهداشت کار و ارتقا فرهنگ کار ایمن اشاره کرد و گفت: این موضوع در اولویت برنامه‌های بازرسان کار استان قرار گرفته است تا شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در محیط کار باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با تمهیدات اندیشیده شده، در شش ماهه نخست سال حوادث ناشی از کار در هرمزگان 33 درصد کاهش یافته است که این رقم بهبود چشمگیری نسبت به مدت مشابه دارد.

این مسئول افزود: در مدت یاد شده 25 فقره حادثه به وقوع پیوسته که پنج کارگر جان خود را از دست داده‌اند.

بهزادی با بیان اینکه بیشترین حوادث به وقوع پیوسته مربوط به کارگاه‌های ساختمانی با 18 فقره حادثه است افزود: در این بخش از حوادث کارگری چهار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی عدم رعایت آیین نامه‌های حفاظت فنی و بهداشت کار و همچنین عدم نظارت کارفرمایان را بیشترین علت وقوع حادثه عنوان و اضافه کرد: بالاترین عوامل وقوع حادثه، سقوط از ارتفاع و سقوط اشیا بر روی حادثه‌دیدگان بوده است.

به گفته رئیس بازرسی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان، واحد بازرسی کار در راستای وظایف ذاتی خود مبنی بر حفظ و صیانت از نیروی کار و ایمن‌سازی محیط کار، اقدام به تشدید بازرسی کرده است که عملکرد این واحد در این مدت زمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 22 درصد افزایش داشته است.

به گفته بهزادی، به منظور جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار، تقاضای تعطیلی کارگاه‌های ساختمانی ناایمن به مراجع قضایی، ارائه توصیه‌های ایمنی به کارفرمایان، برگزاری کلاس‌های آموزشی از اقداماتی بوده که خوشبختانه کاهش حوادث ناشی از کار را به دنبال داشته است.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول