اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کاشان:

44 درصد مرگ‌ کاشانی‌ها ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: 44 درصد از مرگ‌ها در کاشان ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است.

44 درصد مرگ‌ کاشانی‌ها ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی است

سید علیرضا مروجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به میزان بالای فوت ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در کشور اظهار داشت: عامل اصلی 46 درصد از 850 نفر فوت روزانه در کشور بیماری‌های قلبی و عروقی بوده و بیش از 17 درصد نیز به سوانح و حوادث مربوط می‌شود.

این مسئول بیماری‌های قلبی و عروقی در خانم‌ها را به اندازه آقایان خطرناک دانست و گفت: نیمی از مرگ‌ها ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی در دنیا به خانم‌ها اختصاص دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بیان داشت: خانم‌ها در ایران رتبه اول مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را به خود اختصاص داده‌اند.

مروجی از اجرای طرح پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان خبر داد و افزود: در این طرح 60 هزار نفر خانم توسط 70 مربی آموزش می‌بینند.

به گفته وی این طرح توسط مربیان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در ادارات، دستگاه‌ها و نهادهای متقاضی اجرای طرح در شهرستان کاشان با حضور حداقل 20 نفر شرکت‌کننده در کلاس‌های آموزشی قابل اجراست.

مروجی از سیگار، استرس، تغذیه و کم‌تحرکی به عنوان چهار عامل اصلی بروز بیماری‌های قلبی و عروقی نام برد و گفت: برای کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی از سنین کودکی باید اقدامات پیشگیرانه را انجام داد. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان همچنین از بیماری‌های فشار خون بالا، کلسترول خون بالا، قند خون بالا، مصرف سیگار، کاهش مصرف میوه و سبزی، اضافه وزن و چاقی به عنوان دیگر عوامل بیماری‌های قلبی و عروقی نام برد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول