اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم:

میزان مرگ و میر مادران در 15 سال اخیر در دیلم صفر بوده است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم با اشاره به اینکه مرگ و میر مادران یکی از شاخص‌های توسعه در کشور است گفت: خوشبختانه در شهرستان دیلم از سال 75 تاکنون آمار مرگ و میر مادران صفر بوده است.

میزان مرگ و میر مادران در 15 سال اخیر در دیلم صفر بوده است

عبدالحسین ناصری ظهر امروز در مراسم تجلیل از بهورزان دیلم اظهار داشت: با افتتاح اولین خانه بهداشت در سال 1352 در ارومیه و اشتغال بهورزان بومی، خدمت‌رسانی در عرصه نظام خدمات بهداشتی اولیه به روستاییان آغاز شد. 

ناصری افزود: به برکت انقلاب اسلامی و تلاش بهورزان مرگ و میر نوزادان در جمعیت روستایی شهرستان دیلم تا پایان سال 90 به شش در هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مرگ و میر مادران یکی از شاخص‌های توسعه در کشور است اضافه کرد: خوشبختانه در شهرستان دیلم از سال 75 تاکنون آمار مرگ و میر مادران صفر بوده است.

این مقام مسئول بیان داشت: این موفقیت‌ها نشانگر توانمندی‌های بهورزان در خانه‌های بهداشت است که توانسته‌اند با عشق خدمت به مردم به این هدف دست یابند.

ناصری ادامه داد: حل این مشکلات و چالش‌ها نیازمند هماهنگی‌های بین بخشی دست‌اندرکاران سیاسی و اجتماعی شهرستان است و مجموعه بهداشت و درمان به تنهایی نمی‌تواند از عهده حل این مشکلات برآید.

وی توجه به بحث نظام ارجاع و هماهنگی سایر نهادها از جمله بخشدارها و شوراها را از دیگر انتظارات در بخش اجرای نظام خدمات بهداشتی اولیه دانست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم کاهش هزینه‌های درمان مردم را یکی از اصول خدمات بهداشتی اولیه و طرح پزشک خانواده عنوان کرد.

وی افزود: باید به طریقی برنامه‌ریزی کنیم که با اجرای صحیح نظام ارجاع هزینه‌کرد درمانی مردم به حداقل برسد.

بخشدار امام حسن نیز در ادامه این نشست گفت: بهورزان مجاهدان عرصه سلامت در روستاها هستند و کار کردن در روستاها به مراتب سخت‌تر و حساس‌تر از کار کردن در شهرهاست.

ضرغام محمدی با اشاره به تقویت حوزه بهداشت و درمان این شهرستان افزود: با پیشرفت شاخص‌های توسعه از جمله شاخص‌های بهداشت و درمان در کشور، شرایط فعلی قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی بیان داشت: با توجه به هجمه عظیم تبلیغاتی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی اکنون در شرایط خاصی از دوران انقلاب قرار گرفته‌ایم و همه باید با حساسیت و تلاش مضاعف در عرصه خدمت‌رسانی با همدلی و همکاری فشارهای اقتصادی و سیاسی وارده به کشور را کمتر کنیم.

محمدی تصریح کرد: بهورزان به عنوان پیام‌آوران سلامت در روستاها باید در امر اطلاع‌رسانی و آموزش رفتارهای بهداشتی به روستاییان در جهت تغییر شیوه زندگی مردم و پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی تلاش بیشتری کنند.

بخشدار امام حسن در ادامه یادآور شد: سلامت، امنیت و آموزش سه حوزه مهمی است که اگر در آن پیشرفت کنیم رهاورد آن جامعه‌ای سالم و با نشاط خواهد بود.

در ادامه این نشست از صغری غلامی به عنوان بهورز نمونه شهرستان، زهره دیلمی به عنوان مربی نمونه استانی و صغری غلامی و زهرا سراجی نفرات اول آزمون بهورزی سال 90 تجلیل شد.

همچنین از ابراهیم زیارتی بهورز روستای حصار به خاطر پیشرفت در شاخص‌ها و برنامه‌های خانه بهداشت حصار تقدیر شد.                

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول