اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه خبر داد

کاهش 81 درصدی سوانح منجر به فوت در تربت‌حیدریه

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه در رابطه با آمار تلفات انسانی ناشی از حوادث رانندگی، گفت: نسبت به سال گذشته 81 درصد کاهش تلفات در شهرستان تربت‌حیدریه و 37 درصد در داخل جاده‌ها داشتیم.

کاهش 81 درصدی سوانح منجر به فوت در تربت‌حیدریه

محمدامین شاهرخی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌حیدریه اظهار کرد: شهری امن است که مردم در آن از عملکرد نیروی انتظامی راضی باشند و امروز احساس امنیت در 2 جایگاه تجلی پیدا می‌کند و آن این است که اگر مردم رضایت دارند و با پلیس مشارکت می‌کنند این شهر امن است.

شاهرخی با بیان اینکه عملکرد پلیس در تامین امنیت مثبت است، افزود: امروز عملکرد پلیس نشان دهنده رضایت مردم از پلیس است زیرا روز به روز وضعیت بهتری داریم و در وقوع جرایم شاهد کاهش آمار هستیم به طور مثال در 6 ماهه نخست سال 91 هزار متهم سارق و اراذل و اوباش دستگیر شدند که معتاد هستند که این امر سبب کاهش 2 درصدی جرایم در بحث وقوع سرقت نسبت به سال 90 شده است.

فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه گفت: با اشاره به اقدامات پیشگیرانه نیروی انتظامی توفیقات خوبی بدست آورده است.

شاهرخی اظهار داشت: 3 هزار معتاد رسمی در سطح شهرستان هستند که 1800 نفر هستند و تظاهر به فروش دام دارند در صورتی که فروش مواد مخدر را انجام می‌دهند.

وی در پاسخ به ترافیک شهرستان گفت: با وجود افزایش جمعیت و وجود 40 هزار خودرو و 35 هزار موتورسیکلت و به سبب نبود پارکینگ عمومی و مناسب شاهد ترافیک در این شهرستان هستیم که در این ارتباط هیچ کدام از نهادها در حل این مشکل حرکتی از خود نشان نداده‌اند در صورتی که رفع مشکل ترافیک کار مانیست.

شاهرخی تصریح کرد: 20 کلانتری در سطح شهرستان در حال فعالیت است که به زودی در جنوب شهرستان کلانتری 13 افتتاح می‌شود.

فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه گفت: 36 نقطه حادثه‌خیز در شهرستان وجود دارد که 15 مورد آن رفع شده است و حدود 21 مورد باقی مانده است که اعتبارات زیادی را می‌طلبد.

وی یکی دیگر از معضلات شهرستان تربت‌حیدریه را وجود وسایل نقلیه سنگین در شهرستان عنوان کرد و ادامه داد: در انجمن حمایت از وسایل نقلیه اقدامات اولیه صورت گرفته است که خودروهای سنگین کلاً وارد شهر نشوند.

شاهرخی اظهار داشت: از ابتدای امسال 7650 مورد تلفن به 110 صورت گرفت که 5700 مورد عملیاتی شده است.

وی در رابطه با آمار تلفات انسانی ناشی از حوادث رانندگی، گفت: نسبت به سال گذشته 81 درصد کاهش تلفات نیروی انسانی در شهرستان و 37 درصد داخل جاده‌ها را داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی تربت‌حیدریه در پاسخ به اینکه تعداد نیرو در شهرستان چگونه است، گفت: ما در بحث نیرو در شهرستان با کمبود مواجه نیستیم و برابر چارت سازمانی نیرو داریم اما، برابر رشد جمعیت می‌توانیم درخواست نیرو دهیم.

شاهرخی در پایان افزود: نیروی انتظامی 130 ماموریت متفاوت دارد که هر کدام شاخه‌های متفاوتی دارند به عنوان مثال شاخه نظام وظیفه، تقاضای گسترده گواهینامه، انجام آزمایشات، تست پزشکی و غیره است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول