اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر ساری:

دستگاه دولتی نمی‌تواند بر شورا نظارت کند

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر ساری گفت: شورا پارلمان محلی است و دستگاه دولتی مانند فرمانداری نمی‌تواند بر شورا نظارت کند.

دستگاه دولتی نمی‌تواند بر شورا نظارت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، محمدحسن کیادهی در جلسه علنی شورای شهر ساری اظهار داشت: در قانون شوراها چیزی به‌عنوان کمیته انطباق وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این کمیته را فرمانداری تشکیل داده است، افزود: شاید نوعی وحدت رویه باشد، اما کمیته انطباق را فرمانداری درست کرده است.

کیادهی با اشاره به اینکه در حال حاضر روال کار اینگونه است که صورت‌جلسات شورا به فرمانداری رفته و آنها بررسی کرده و دوباره به شهرداری برگشت می‌دهند، تصریح کرد: شورا پارلمان محلی است و دستگاه دولتی مانند فرمانداری نمی‌تواند بر شورا نظارت کند.

این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه از ماده 80 قانون شوراها، بد برداشت شده، ادامه داد: فرمانداری حتی به نگارش مصوبه‌ها هم ایراد می‌گیرد و برای خودشان شورای نگهبان تشکیل داده‌اند در حالی که شورای نگهبان که به مصوبات مجلس نظارت دارد هم نهاد دولتی نیست.

وی با اشاره به اینکه شاید در صورت تخلف در مصوبه، برخی ادعاهای فرمانداری درست باشد، گفت:‌ این اشتباهات در مصوبه از ابتدا به شهرداری مربوط است.

کیادهی با اشاره به اینکه هر موضوعی که به شهردار تذکر می‌دهیم باید در قالب ماده 73 باشد، اذعان داشت:‌ ماده 73 به اندازه‌ای قدرت دارد که می‌توان با استناد به این ماده، شهردار را هم برکنار کرد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول