اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر گرگان:

نمایندگان مجلس از طرح‌ها و لوایح شورای شهر حمایت کنند

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر گرگان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از طرح‌ها و لوایحی که از سوی شورای شهر مطرح می‌شود، حمایت کنند.

نمایندگان مجلس از طرح‌ها و لوایح شورای شهر حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان زهرا نورا صبح امروز در جمع اعضای شورای شهر گرگان به ارائه گزارشی از شورای عالی استان‌های کشور پرداخت و اظهار داشت: کمیسیون امور شوراها در دوره سوم شکل گرفت اما در این دوره حتی یک نفر هم برای عضویت در این کمیسیون ثبت‌نام نکرد و در آخر اگر خجسته رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی با عضویت خود و هشت نفر از اعضای دیگر این کمیسیون را تشکیل نمی‌داد شاهد حذف این کمیسیون در مجلس بودیم.

وی اظهار داشت: طرح‌ها و لوایحی که بر اساس اصل 102 قانون اساسی شورای عالی استان‌ها به مجلس شورای اسلامی ارسال می‌شود باید مجدداً در شورای عالی به تصویب برسد تا اینکه در مجلس و در کمیسیون‌ها مطرح شده و به صحن شورا برود.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان به مصوبات شورای عالی استان‌ها که در مجلس مطرح شده بود اشاره کرد و افزود: طرح‌های قانونی تاسیس اتحادیه شهرداری‌ها، اصلاح قانون اسناد در محافل رسمی و اصلاح ماده پنج قانونی شهرسازی و معماری، همچنین طرح اصلاح بند «ج» برنامه پنجم توسعه که شورا را از برنامه‌ریزی استان حذف کرده بودند، مطرح و بررسی شد.

نورا گفت: همچنین مقرر شد طرح قانونی اجرای تبصره ماده 77 قانون تشریفات و انتخابات شوراهای اسلامی مصوب سال 1375 به شکل موردی مطرح نشود و در قالب اصلاح و بازنگری قانون شوراها مورد بررسی قرار گیرد.

وی منشور شفاف‌سازی انتشار و دسترسی آثار و اطلاعات شوراها و شهرداری کشور را از دیگر موضوعات مطروحه در شورای عالی استان‌ها عنوان کرد و افزود: همچنین به منظور فراهم‎آوری امکانات دسترسی مردم به اطلاعات شورای شهر و شهرداری‌های کشور تاکید بر اجرای بند 31 ماده 76 آیین شوراها و قانون شهرداری‌ها شد.

در انتخابات شصتمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که همزمان با اجلاس مجمع بانوان برگزار شده بود، زهرا نورا به عنوان نایب رئیس کمیسیون حقوقی شورای عالی استان‌ها انتخاب شد.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول