اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل:

بالا آمدن جاده شورابیل مشکل دید این دریاچه را برطرف می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل گفت: با بالا آمدن جاده اطراف دریاچه شورابیل مشکل دید مردم به رغم احداث دیواره‌ کنار شورابیل برطرف خواهد شد.

بالا آمدن جاده شورابیل مشکل دید این دریاچه را برطرف می‌کند

داود نجفیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: ما بعد از سونامی چند سال گذشته دریاچه شورابیل که خساراتی را به بار آورد حجم آب این دریاچه را از 14 میلیون مترمکعب به کمتر از 9 میلیون مترمکعب کاهش دادیم تا بخشی از مشکلات طغیان احتمالی این رودخانه در هوای توفانی و وزش بادهای شدید برطرف شود.

وی افزود: در یک تصمیم‌گیری جدید مقرر شد در اطراف این دریاچه حصاری با عنوان دیواره‌های سنگی کشیده شود که در این زمینه مشکل دید مردم و ارتفاع مطرح شد و مقرر بود تا شهرداری متناسب با این ارتفاع ساحل‌بندی جاده را بالا ببرد تا مشکل دید به وجود نیاید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل بیان داشت: امیدواریم برخی نارضایتی‌های گردشگران و عموم مردم در این زمینه با اقدام به موقع شهرداری و متولیان دریاچه زیبای شورابیل برطرف شود تا با بالا آمدن کف جاده امکان راحتی دید این دریاچه و استفاده از سواحل آن به وجود آید.

نجفیان به طرح‌های توسعه شرکت آب استان اردبیل با هدف افزایش راندمان اشاره کرد و گفت: اردبیل به دلیل آنکه دشت ممنوعه است و یک ثروت جامع استانی به شمار می‌رود حفاظت و صیانت از آن مهم و اساسی به نظر می‌رسد و ما در صدور پروانه‌ها و نحوه بهره‌برداری از چاه‌ها و قنات‌ها نظارت کامل داریم تا اضافه برداشتی صورت نگیرد.

این مسئول افزود: ما در تلاش هستیم در نهایت سلامت و امنیت آب را تحویل مصرف‌کنندگان دهیم و برای نسل‌های آینده نیز بتوانیم از این منبع ارزشمند به میزان کافی و مناسب انتقال داده و به یادگار بگذاریم.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل افزود: اخیراً در وزارت کشور کلیه استانداران و مدیران کشاورزی و آب با رئیس جمهور نشستی را داشتند که در آن بر استفاده بهینه از منابع زیرزمینی و حفظ و صیانت از آن تاکید شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اردبیل دشت ممنوعه است ما از چند سال پیش برای برداشت مناسب به بهره‌برداران اعلام کردیم نسبت به نصب کنتورهای هوشمند توجه و دقت لازم را داشته باشند تا یک ارتقای وضعیت بهره‌برداری و آبیاری را در بخش کشاورزی شاهد باشیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول