اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس:

شوراهای اسلامی بهترین مرجع تصمیم‌ گیرنده فرهنگی هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرداری‌ها بهترین محل برای کارهای فرهنگی اثرگذار و شوراهای اسلامی بهترین مرجع تصمیم‌ گیرنده فرهنگی هستند.

شوراهای اسلامی بهترین مرجع تصمیم‌ گیرنده فرهنگی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غلام‌محمد زارعی صبح امروز در بیست و هشتمین اجلاس مشورتی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی شوراهای اسلامی کلان شهرها و مراکز استان‌ها اظهار کرد: یکی از برکات جمهوری اسلامی در طول بیش از سه دهه گذشته رجوع به رأی و نظر مردم بوده که در هیچ کدام از کشورهای مدعی دموکراسی چنین رویکردی وجود نداشته است.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: همه مسئولان کشور به وسیله رأی مستقیم و غیر مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و مردم‌سالاری واقعی در کشور ایران اسلامی صورت می‌گیرد.

زارعی در ادامه به شوراهای اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از برکات بزرگ مردم‌سالاری در کشور ما سپردن اختیارات مردم در شهرها و روستاها به دست خود منتخبان مردم است که در شوراهای اسلامی متبلور می‌شود.

وی تصریح کرد: نظام شورایی هم‌اکنون در همه جای کشور و در همه روستاها و شهرها وجود دارد و مردم سرنوشت شهر و روستا را به دست منتخبان خود می‌سپارند و هر یک نسبت به یکدیگر وظایفی بر عهده دارند. 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی وظیفه شوراها را فراتر از موضوعات عمرانی و بودجه‌ریزی و کارهای عمرانی دانست و گفت: شوراها و شهرداری‌ها در زمینه موضوعات فرهنگی رسالتی بس سنگین‌تر بر دوش دارند که باید نسبت به آن‌ غافل نشوند.

زارعی ادامه داد: بسیاری از کارهای فرهنگی را می‌توان از طریق شهرداری و شورای شهر پی‌گیری کرد و نهادی مؤثرتر از شهرداری برای فرهنگ‌سازی در همه مسائل از جمله در حوزه‌های دینی و اجتماعی وجود ندارد.

وی به وظایف شهرداری‌ها و شورای شهر در این راستا اشاره کرد و گفت: این دو نهاد در کنار هم و با تعامل سازنده با شهروندان می‌توانند خدمات ارزنده فرهنگی ارائه دهند که ماندگاری آن بیش از خدمات فرهنگی سایر دستگاه‌ها باشد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول