اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی کرمان:

سلطه‌گران غرب عامل نابودی امنیت غذایی هستند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: سلطه‌گران غرب عامل اصلی از بین رفتن امنیت غذایی هستند.

سلطه‌گران غرب عامل نابودی امنیت غذایی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام علی ایمانی‌تبار امروز در همایش روز جهانی غذا در کرمان اظهار کرد: سلطه‌گران غرب عامل اصلی از بین رفتن امنیت غذایی هستند، زیرا وقتی از فقر صحبت می‌شود پیداست، افرادی که به دنبال سلطه بر دنیا هستند با کارهای مختلف به امنیت و سلامت جوامع صدمه می‌زنند.

وی افزود: گازهای سمی و مضری که استکبار در زمین می‌پراکند موجب می‌شود که رحمت الهی در جهان کم شود و یا سیل‌های مخربی که در جهان صورت می‌گیرد و به موجودات زنده کره زمین آسیب رساند عامل آن استکبار است.

ایمانی‌تبار ابراز داشت: همچنین سوء ‌مدیریتی که در دنیا وجود دارد امروز عامل اصلی به خطر افتادن غذای سالم است و این سوء ‌مدیریت در جامعه ما نیز وجود دارد و امیدواریم به لطف خداوند سلطه استکبار جهانی از دنیا کوتاه شود و بشر امنیت خود را پیدا کند.

وی گفت: به جای این هزینه‌های سنگینی که برای سلاح‌های کشتار جمعی در دنیا و زرادخانه‌های هسته‌ای می‌شود به فکر انسان‌های گرسنه جهان باشند.

ایمانی‌تبار عنوان کرد: مقام معظم رهبری سال جاری را "سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی" نامگذاری کرده‌اند و به دلیل سوء مدیریتی که در جهان وجود دارد، این هشدار را دادند که باید کاری کنیم تولید و امنیت داخلی را خودمان تضمین شود و وابسته به دیگر کشورها نباشیم تا در مواقع بحرانی آسیب زیادی نبینیم.

وی بیان داشت: در سال جاری باید تلاش کرد تا در شان نظام و اسلام محصولات ایران را تولید کنیم، زیرا سلامت انسان در گرو سلامت غذایی آن است.

نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: استفاده از سموم و کودهای شیمیایی که در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد سلامت غذایی جامعه را به خطر می‌اندازد، باید مورد توجه قرار گیرد.

ایمانی‌تبار تصریح کرد: اگر در تمام مسایل به قرآن و سیره اهل بیت (ع) مراجعه کنیم قوی و بی‌نیاز می‌شویم و همانند تشنه‌ای می‌مانیم که در بیابان آب گوارا پیدا کرده است.

وی افزود: نخستین خصوصیت غذا این است که پاک باشد و دومین اینکه غذا حلال باید باشد، امروز نه در دنیا بلکه در خود ایران مردم رنج می‌برند و ناامن هستند، غذا داریم، اما غذا باید سالم باشد و غذای ناسالم را نمی‌توانیم، غذا بگوییم، بلکه سم و کشنده‌اند.

 انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول