اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امداد و نجات هلال‏‌احمر دماوند خبر داد

فراگیری آموزش‏های خودامدادی توسط دانش‏‌آموزان 15 مدرسه دماوند

خبرگزاری فارس: مسئول امداد و نجات جمعیت هلال‏‌احمر شهرستان دماوند از فراگیری آموزش‏های خودامدادی توسط دانش‏‌آموزان 15 مدرسه این شهرستان خبر داد.

فراگیری آموزش‏های خودامدادی توسط دانش‏‌آموزان 15 مدرسه دماوند

محمدرضا قادی امروز در حاشیه مانور ایمنی برابر زلزله که با شرکت گسترده دانش‌‏آموزان در مدارس شهر جدید پردیس و به منظور ارتقای سطح آمادگی آنها در مقابل این حادثه طبیعی اجرا شد، در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: مانور زلزله از جمله برنامه‌‏هایی است که در سطح مدارس اجرا می‌‏شود.

وی ادامه داد: در شهرستان دماوند و بخش‏هایی از شمال‏‌شرق استان تهران نیز چنین مانورهایی از سوی جمعیت هلال‏‌احمر شهرستان دماوند و سایر نهادهای ذی‏ربط برگزار می‏شود.

قادی اضافه کرد: هدف از اجرای چنین طرح‏هایی، ارتقای فرهنگ خودامدادی در میان اقشار نوجوان جامعه است.

مسئول امداد و نجات جمعیت هلال‌‏احمر شهرستان دماوند افزود: به اعتقاد کارشناسان حوزه آموزش، قشر دانش‏‌آموز به دلیل داشتن اذهان آماده فراگیری از شرایط بهتری برای آموزش اصول خودامدادی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: همچنین وجود دایره تأثیرگذاری گسترده در نوجوانان و جوانان در محیط خانه و خانواده عاملی می‏شود تا به شکل بهتری موجبات توسعه چنین فرهنگی در جامعه فراهم آید.

قادی اضافه کرد: از این رو، اقشار دانش‏‌آموزی به عنوان جامعه هدف بیش از سایر افراد جامعه تحت آموزش مباحث خودامدادی قرار می‏گیرند.

مسئول امداد و نجات جمعیت هلال‌‏احمر شهرستان دماوند افزود: شهرستان دماوند نیز به صورت اقلیمی در ردیف مناطق مستعد برای بروز حوادث طبیعی است.

وی ادامه داد: بر اساس تدبیر مسئولان جمعیت هلال احمر این شهرستان، آموزش‏های آمادگی مقابل زمین‌‏لرزه‌‏های احتمالی در 15 مدرسه دماوند انجام می‌‏شود.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول