اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر وزارت ارشاد:

نگاه ما در تشکیل ستاد امر به معروف، پلیسی نیست

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: هدف از تشکیل ستاد امر به معروف در وزارتخانه ارشاد، نگاه پلیسی نبوده بلکه همگرایی و اتحاد بین کارکنان بوده است.

نگاه ما در تشکیل ستاد امر به معروف، پلیسی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز حسین حاجی ظهر امروز در نخستین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان‌های فارس، اصفهان و یزد اظهار داشت: هدف ما از تشکیل این ستاد در وزارت‌خانه، نگاه پلیسی نبوده، بلکه همگرایی و وفاق و اتحاد در بین کارکنان بوده است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رمز توفیق و موفقیت ما در ترویج فرهنگ بزرگ و ارزشمند امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه باید در برابر هر نوع طرح و تهاجم جدید و پیچیده‌ای که رمزگشایی نشده باشد طرح و ایده جدید داشته باشیم افزود: در این راستا استان‌های مختلف باید به منظور ترویج امر به معروف و نهی از منکر در جامعه با توجه به بافت منطقه‌ای و بومی استان خود نسبت به طراحی و تدوین چشم‌انداز اقدام کنند.

حاجی بیان کرد: استان‌های فارس، یزد و اصفهان به عنوان استان‌هایی با قابلیت بالا و منحصر به فرد فرهنگی، باید کارهای شاخص و برجسته‌ای را بر اساس بافت جامعه بومی تا شش ماه آینده انجام دهند و به دبیرخانه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کنند.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نخستین کار در ستاد، احیا و ساختارسازی تشکیلاتی بود، چراکه مشکلات بزرگ و اصلی ما در دل وزارتخانه‌ها بود و به نظر می‌رسید در این حوزه به این امر الهی توجه می‌شود.

حاجی اظهار داشت: اگر به صورت جدی به ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر توجه شود بسیاری از آسیب‌ها شناسایی و مشکلات حل می‌شوند.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: تشکیلاتی را به عنوان شورای احیای امر به معروف و نهی از منکر راه‌اندازی کردیم ضمن اینکه نگاه ما در این امر، پلیسی نبوده، بلکه نهادینه کردن این ارزش در سازمان است.

این مقام مسئول گام دیگر را مشارکت با نهادهای همسو، بهره‌مندی از قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای ستاد اعلام کرد و افزود: بسترسازی و ایجاد زمینه‌های لازم برای ترویج این سنت الهی نیز از دیگر اقداماتی بوده که انجام شده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی 180 نفر از بانوان در گروه‌های 20 نفره که می‌توانستند مروج این امر باشند ساماندهی شدند.

حاجی در ادامه ابراز داشت: این گروه‌ها به عنوان یک مدل و سرباز استراتژیک ساماندهی شدند تا نسبت به ترویج فریضه امر به معروف اقدام کنند.

وی همچنین در پایان تصریح کرد: برای برجسته‌سازی این کار ارزشمند، دبیرخانه مستقل برای برون‌رفت از خطرات احتمالی تشکیل داده‌ایم.

به گزارش فارس، نخستین نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر استان‌های فارس، اصفهان و یزد در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول