اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی همدان:

امر به معروف و نهی از منکر، پویایی جامعه را در پی دارد

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان همدان گفت: اگر قرار است جامعه ما زنده بماند باید نهضت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شکل بگیرد.

امر به معروف و نهی از منکر، پویایی جامعه را در پی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیش از ظهر امروز به مناسبت پاسداشت نیروی انتظامی و در راستای تحقق برنامه‌ها و اهداف ذاتی این نهاد دومین همایش حجاب و عفاف با مشارکت اداره کل فنی و حرفه‌ای استان همدان و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کشور و کانون انجمن صنفی آزاد در محل سالن جلسات فنی و حرفه‌ای استان همدان برگزار شد.

فرمانده انتظامی استان همدان نیز در دومین همایش استانی حجاب و عفاف اظهار داشت: این نشست یکی از مقدس‌ترین همایش‌هاست که تحت عنوان حجاب و عفاف نام گرفته که این حجاب و عفاف نماد خوبی‌هاست و در این برهه از زمان شاید از ضروری‌ترین موضوعات جامعه ما است.

مهدی معصوم‌بیگی با بیان اینکه نشست‌های حجاب و عفاف را باید قدر دانست، عنوان کرد: برگزارکنندگان این چنین برنامه‌هایی را باید تشویق و ترغیب به این امر کرد چرا که حجاب کارکرد‌های بسیار گسترده‌ای را در جامعه از جمله کارکرد‌های اجتماعی، فرهنگی، تربیتی و امنیتی و ... دارد.

وی بیان داشت: بر اساس آمارهای موجود بخش عمده‌ای از ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها ریشه در موضوع کم‌حجابی و کم‌عفتی دارد و با مراجعه به آمار قتل‌ها شاهد این هستیم که این بخش نگران‌کننده است.

فرمانده انتظامی همدان تصریح کرد: نظام سلطه‌ جریان جنگ نرم را سامان داده و مدت‌ها است که رهبری در این خصوص تذکر و اخطار داده‌اند که این هجمه با عنوان شبیخون فرهنگی در جامعه بخش عمده‌ای از فرهنگ ما را مورد حمله قرار داده است.

وی با اشاره به اهداف پلید دشمن یادآور شد: دشمن به دنبال این است که با برنامه‌ریزی‌های خود در فضاهای مجازی به سمت بحث‌های اعتقادی رفته و اعتقادات را در بین جوانان کم‌رنگ کند.

معصوم‌بیگی افزود: اگر در جامعه دقیق و عمیق نگاه کنیم عدم توجه به ارزش‌ها است که آرامش را از خانواده‌ها گرفته است چرا که ما می‌بینیم در جایی که درستی و ایمان به خدا باشد در آن جامعه به هم ریختگی وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی مراجعات به نیروی انتظامی از سوی خانواده‌ها بسیار زیاد شده و اکثریت شکایت خانواده‌ها مبنی بر عدم کنترل فرزندانشان در قبال ماهواره و اینترنت است البته نیروی انتظامی نیز سکوت نکرده و با توجه به هجمه‌های دشمن، در تلاش است تا پاسخ این هجمه‌ها را بدهد اما این مقدار تلاش در قبال هجمه‌های زیاد دشمن کافی نیست.

فرمانده انتظامی همدان اذعان کرد: همه باید کمک کنیم تا این سنگر که پایه و اساس آن حجاب و عفاف است پایدار بماند و تلاش در این سنگر باید مستمر باشد تا از برنامه‌های دشمن غافل نمانیم و همه را آگاه کنیم.

وی بیان داشت: ما در دنیای شیشه‌ای قرار داریم هیچ چیزی در آن پنهان نیست چرا که امروز بدترین فیلم‌ها و متن‌ها به فوریت و در ثانیه در اختیار فرزندان ما قرار می‌گیرد بنابراین خانواده‌ها باید خطر را کاملاً احساس کنند و هوشیار باشند تا از فرزندان خودشان در قبال این برنامه‌ها صیانت کنند.

معصوم‌بیگی ادامه داد: بخشی از بلوغ‌های زودرسی که در جامعه شاهد آن هستیم ناشی از دسترسی فرزندان ما به دنیای مجازی است، ما مخالف استفاده از اینترنت نیستیم اما باید بحث فرهنگ‌سازی و استفاده از آن را به همه آموزش دهیم.

وی با اشاره به تلاش‌های نیروی انتظامی در خصوص مقابله با دشمنان بیان داشت: با وجود رشد قارچ‌گونه برنامه‌ها و فضاهای مجازی تلاش نیرو‌های انتظامی کفایت این هجمه‌ها را نمی‌دهد البته صدا و سیما با ایجاد چندین شبکه در ایران توانسته کار‌های خوبی را انجام دهد و گام‌های بلندی در سطح فرهنگی بردارد.

فرمانده انتظامی استان همدان گفت: اگر قرار است جامعه ما زنده بماند باید نهضت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه شکل بگیرد.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول