اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال وبختیاری:

تمرین شرایط بحرانی لازمه مقابله با حوادث است

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمرین شرایط به ما این امکان را می‌دهد که با شناخت از امکانات و توانمندی‌های خود در شرایط وقوع یک حادثه واقعی آمادگی‌های لازم را داشته باشیم.

تمرین شرایط بحرانی لازمه مقابله با حوادث است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی اصغر عناستانی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان اظهار داشت: این یک امر طبیعی است که نمی توان از رخ دادن حوادث طبیعی جلوگیری کرد ولی با هوشمندی می‌توانیم از شدت فاجعه حوادث کم بکنیم.

وی افزود: برای کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی و جلوگیری از بحران نیازمند یک کلی نگری سازمانی هستیم و باید این مسئله را در کنار با ساختارهای دیگر همچون مقاوم سازی توجه داشت.

عنابستانی با اشاره به زلزله هایی که تا به حال در کشور رخ داده است گفت: کسانی که در زلزله جان خود را از دست داده‌اند به دلیل دیر بیرون آمدن از زیر آوارها فوت کرده‌اند و در مواقع بحرانی بخش زیادی از خدمات برای خدمت رسانی سرازیر می‌شوند ولی در اثر هم پوشانی به خوبی عمل نمی‌کنند.

وی غیر امنیتی بودن یک حادثه را عامل تمایز مدیریت بحران و پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: مدیریت بحران و پدافند غیر عامل از هم مجزا هستند و غیر امنیتی بودن یک حادثه عامل تمایز این دو بخش است و حوزه کاری این دو کاملا از هم جدا است.

عنابستانی تمرین شرایط بحرانی را برای مقابله با حادثه بسیار موثر دانست و گفت: تمرین شرایط به ما این امکان را می دهد که با شناخت از امکانات و توانمندی های خود در شرایط  وقوع یک حادثه واقعی آمادگی های لازم را داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: همه دستگاه ها حتی آن هایی  که در شهرستان ها وجود دارند باید اطلاعات تجهیزاتی که می تواند در مواقع بحرانی کار برود را به سازمان مدیریت بحران اعلام کنند که این ارئه اطلاعات شامل کلیه بخش ها ی خصوصی نیز می شود.

استاندار چهارمحال وبختیاری کنترل امکانات و به روز رسانی تجهیزات را لازمه مرکز مدیریت بحران کنترل حوادث برشمرد و خاطر نشان کرد: باید مناطق حساس و آسیب پذیر شناسایی شده و شبکه ارتباطی  بسیار قوی ظاهر شود و امکانات موجود کنترل شد و تجهیزات مرتب به روز رسانی شوند.

عنابستانی گفت: اگر همه تلاش ها با تکمیل اطلاعات همراه نباشد تلاش ها کافی نخواهد بود و باید به مردم اطمینان داده شود که اگر کوچک ترین حادثه ای رخ داد خادمین در استان تمام تلاش خود را می کنند تا کوچکترین صدمه ای به مردم نرسد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول