اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

استفاده از مواد شیمیایی ایمنی غذا را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استانداری کرمان گفت: امروز استفاده از مواد شیمیایی که در تولید محصولات کشاورزی به کار می‌رود، ایمنی غذا را تهدید می‌کند.

استفاده از مواد شیمیایی ایمنی غذا را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد تکلوزاده ظهر امروز در همایش روز جهانی غذا در کرمان اظهار داشت:  جهان در مسائل غذایی با سه چالش رو به‌رو است که نخستین آن موضوع بحث گرسنگی در جهان است.

وی بیان داشت: روند سوء‌تغذیه و گرسنگی تا سال 1990 میلادی در جهان رو به افزایش بود که از این دهه تا سال 2000 میلادی روند گرسنگی و سوء‌تغذیه در جهان رو به کاهش گذاشت، اما در حال حاضر نیز در جهان روند افزایش سوء‌تغذیه را در جهان داریم.

تکلوزاده افزود: بر اساس آخرین آماری که سازمان جهانی غذا و خوار و بار اعلام کرد 969 میلیون نفر در جهان وجود دارند که روزانه با کمتر از یک دلار زندگی می‌کنند و دچار سوء‌تغذیه هستند.

وی ابراز داشت: سالانه 31 میلیون نفر در جهان بر اثر سوء‌تغذیه جان خود را از دست می‌دهند و دوام و بقای 3.4 این افراد وابسته به کشاورزی است.

این مسئول با اشاره به اینکه دومین چالش در سوءتغذیه در جهان عدم تعادل در رژیم غذایی و مواد غذایی در بین افراد جامعه است، بیان کرد: ما از یک طرف بحث گرسنگی را در جهان داریم و از طرف دیگر در بعضی از جوامع یکی از چالش‌ها بهداشت عمومی آن‌ها به دلیل پرخوری افراد است.

تکلوزاده چالش سوم در سوء‌تغذیه در جهان را نابودی محیط زیست در رابطه با تولید غذا برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در روز جهانی غذا دو موضوع امنیت غذایی و ایمنی غذایی از اهمیت زیادی برخوردار است، تصریح کرد: امنیت غذایی به معنی دسترسی تمام افراد یک جامعه در عمرشان به غذای کافی برای زندگی سالم است.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کرمان بیان داشت: ایمنی غذایی به معنی اینکه اطمینان از غذایی که مردم جامعه استفاده و مصرف می‌کنند به طور کاملا سالم و فاقد هرگونه آلودگی است.

تکلوزاده گفت: امروز استفاده از مواد شیمیایی در تولید محصولات کشاورزی ایمنی غذا را تهدید می‌کند.

وی افزود: برای تولید بیشتر غذا چند کار را می‌توان انجام داد اول اینکه سطح زیر کشت محصولات کشاورزی و زراعی را افزایش دهیم، اما به دلیل اینکه ایران یک کشور کم آب است، نمی‌توانیم سطح زیرکشت را افزایش دهیم و در این زمینه محدودیت داریم و ما باید راندمان هکتاری را افزایش دهیم.

تکلوزاده عنوان کرد: باید عوامل خسارت‌زا را در محصولات کشاورزی کاهش دهیم و ممکن است این خسارت از طریق عوامل زنده و غیر زنده باشد و طبق آماری که وجود دارد بیش از 30 درصد محصولات کشاورزی از بین می‌روند.

وی گفت: اگر ما بتوانیم 10 درصد از 30 درصد محصولاتی که نابود می‌شوند را به کمک کارشناسان این بخش حفظ کنیم، رقم بسیار بالایی را در افزایش مواد غذایی در کشور به دست می‌آوریم.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول