اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رایزن بازرگانی ایران در پاکستان:

تعامل تجاری مناسب با پاکستان نیازمند فرا گرفتن زبان انگلیسی است

خبرگزاری فارس: رایزن بازرگانی ایران در پاکستان گفت: عوامل گوناگونی موجب شده که نتوانیم به صورت مطلوب با پاکستان ارتباط تجاری برقرار کنیم که مهم‌ترین آن آگاه نبودن تجار ایرانی به زبان انگلیسی است.

تعامل تجاری مناسب با پاکستان نیازمند فرا گرفتن زبان انگلیسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم احمد فصیحی ظهر امروز در نشست تجار و صادرکنندگان با رایزن تجارت خارجه پاکستان برای آشنایی با راهکارهای گسترش صادرات به پاکستان که در سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شد اظهار کرد: برای ورود به کشور پاکستان و شروع اقدامات تجاری در این کشور باید ابتدا به شناخت جمعیتی و جغرافیایی این کشور بپردازیم.

وی با اشاره به جمعیت کشور پاکستان گفت: این کشور 190 میلیون نفر جمعیت دارد و به میزان 24 میلیارد دلار صادرات انجام می‌دهد.

رایزن بازرگانی ایران در پاکستان افزود: پاکستان دارای چهار ایالت بوده که بزرگ‌ترین ایالت آنپنجاب است که بخشی از پاکستان و بخشی از هند را به خود اختصاص می‌دهد.

وی اضافه کرد: بزرگ‌ترین مرکز تولیدات کشورهای هند و پاکستان در ایالت پنجاب قرار دارد که به راحتی می‌توان با شناخت دقیق از این منطقه به تجارت پرداخت.

فصیحی بیان کرد: ایالت پنجاب دارای مساحتی به وسعت 205 هزار و 344 کیلومتر است و جمعیت آن به 91 میلیون و 400 هزار نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه پایتخت تجاری و پایتخت سیاسی پاکستان با یکدیگر متفاوت است بیان کرد: پایتخت سیاسی پاکستان اسلام‌آباد و پایتخت تجاری این کشور کراچی است.

رایزن بازرگانی ایران در پاکستان تصریح کرد: پاکستانی‌ها علاقه چندانی به سیاست نشان نمی‌دهند و به همین دلیل کشورهایی در زمینه تعامل تجاری با این کشور موفق هستند که دفتر خود را از بخش سیاسی جدا کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه ذخیره ارزی پاکستان حدود 16 میلارد دلار است گفت: در بخش صادرات و واردات در پاکستان حدود سه میلیون تاجر پاکستانی ارز حاصل از کارشان را به چرخه اقتصادی این کشور باز می‌گردانند.

فصیحی اظهار داشت: با برگرداندن ارز حاصل از تجارت به چرخه اقتصادی کشور بسیاری از مشکلات پاکستان برطرف می‌شود.

وی به نرخ تورم در این کشور اشاره و تصریح کرد: نرخ تورم در این کشور 9.5 درصد است اما آنها 65 میلیارد و 500 میلیون دلار بدهی خارجی دارند.

رایزن بازرگانی ایران در پاکستان بیان کرد: 56 میلیون نفر در پاکستان نیروی کار شمرده می‌شوند که حدود 43 درصد به صورت فعال به کار اشتغال دارند و اقتصاد این کشور را می‌چرخانند.

وی در ادامه افزود: 20.3 درصد در بخش صنعت این کشور فعالیت می‌کنند و بقیه نیروهای کار در بخش خدمات به کار اشتغال دارند.

فصیحی به صادرات این کشور اشاره و تصریح کرد: 70 درصد صادرات کشور پاکستان به منسوجات اختصاص دارد.

وی به برخی مشکلات ایران در واردات اجناس پاکستانی اشاره کرد و گفت: این اجناس برای ورود به کشور ما به ترکیه رفته و از ترکیه وارد کشور می‌شود در حالی که اگر به صورت مستقیم وارد کشورمان شود به صرفه‌تر است.

رایزن بازرگانی ایران در پاکستان با بیان اینکه رطب و انگور مرغوب در پاکستان بسیار کم و در عین حال مورد استقبال است گفت: از جمله اقلامی که می‌شود به این کشور صادر کرد انگور و خرما است.

وی به برخی مشکلات ایران در تعامل با کشور پاکستان اشاره و ابراز کرد: تجار پاکستانی زبان انگلیسی را زبان دوم خود قرار داده و تمام تعاملات خود را به صورت انگلیسی انجام می‌دهند در حالی که تجار ایرانی نمی‌توانند به این زبان صحبت کنند.

فصیحی خاطر نشان کرد: از دیگر نکاتی که ایران در تعامل با پاکستان در آن ضعف دارد نبود تبلیغ مناسب است در حالی که تبلیغ هزینه نیست بلکه یک سرمایه‌گذاری است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول