به گزارش خبرگزاری فارس از قم سیدمهدی محرابی امروز در همایش آشنایی با فرصتهای تجاری عراق که در سالن همایشهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شد اظهار کرد: کشور عراق یکی از بازارهای هدف ایران است.
وی افزود: تلاش میکنیم بیش از 50 درصد صادرات خارجی را به کشور عراق اختصاص دهیم.
سرپرست معاونت توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه ابراز کرد: امیدواریم به زودی ظرفیت خوبی برای بازار مصرف کشور آماده شود.
وی از جمله مشکلات پیش روی تولیدکنندگان و صادرکنندگان را نبود اطلاعرسانی مناسب عنوان کرد و گفت: شرکتهایی که تلاش میکنند صادرات موفق داشته باشند باید از ابزارهای رسانهای در دنیا بهره ببرند.
محرابی توصیه کرد: تجار در سایتهای اینترنتی بینالمللی مشخصات شرکت، برند تجاری و نوع کالاهایی را که تجارت میکنند به همراه مشخصات خود به ثبت برسانند تا شاهد فروش کالاهای خود در سایر نقاطی که با آنها تعامل تجاری دارند باشند.
وی استفاده از فضای دیجیتال و وب را برای تجارت بسیار مفید دانست و گفت: اگر در شیوه سنتی فقط با یک شرکت قرارداد واردات منعقد میشد و یا صادرات صورت میگرفت ولی امروزه با این شیوه تمام دنیا متوجه نوع کالا و محصول میشوند.
محرابی با بیان اینکه در استان قم تبلیغات بینالمللی وجود ندارد تاکید کرد: رویه تجار برای تبلیغ، صادرات و واردات باید از شیوه سنتی به شیوه الکترونیک تغییر کند.
وی در ادامه به روند تغییرات محیط کسب و کار در عصر حاضر و مزایای تجارت در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: تجارت الکترونیک در نوردیدن مرزهای زمان و مکان و دسترسی سریع به بازارهای جهانی است.
انتهای پیام/و20/د1000