اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی کرمان:

نمایش راهی برای تزکیه نفس است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان گفت: نمایش راهی برای تزکیه نفس و رسیدن به خلوص و صفای باطن است.

نمایش راهی برای تزکیه نفس است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود سلطان‌زاده شامگاه شنبه در آیین اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر استان کرمان اظهار داشت: نمایش به عنوان هنری جوشنده از دل و احساس انسان از دیرزمان همراه زندگی اجتماعی وی بوده است.

وی افزود: نمایش وسیله تزکیه نفس و راهی برای رسیدن به خلوص و صفای باطن است پس حق دارد که از آن به عنوان ابر پدیده فهم، ذوق و احساس بشری یاد کرده‌اند.

سلطان‌زاده ابراز داشت: نمایش، احساس و عواطف را محور کار خود قرار داده تا زمینه دوستی‌های تازه را پدید آورد، زیرا بهتر از هر رشته هنری دیگر مفهوم کار گروهی را مطرح می‌سازد و حس همکاری را سبب می‌شود.

وی عنوان کرد: باید نیاز جامعه به هنر نمایش را جدی‌تر دید و برای گونه‌های مختلف آن برنامه‌ریزی کرد و باید اندیشید که چرا تعدادی از بازیگران غیر حرفه‌ای ماه‌ها به تمرینات جان‌فرسا پرداخته و به صورت گروهی چنین کارهای زیبایی ارائه می‌دهند.

سلطان‌زاده گفت: بازیگران آماتوری هستند که در کنار شغل معمول خود فقط به دلیل عشق و علاقه به نمایش روی آورده و تمام مشکلات را به جان می‌خرند، بنابراین  باید برای رشد این هنر فاخر و استعدادهای ارزشمند گام‌های اساسی برداشت.

وی بیان کرد: ساخت و تحویل تالار تئاتر شهر به هنرمندان تئاتر کرمان و ایجاد زمینه مناسب آموزشی و ارتقای سطح آگاهی هر چه بیشتر هنرمندان توانا و سخت‌کوش این مرز و بوم محتاج گام‌های موثر و مفید مسئولان دل‌سوز است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمان گفت: امیدواریم محقق شدن نخستین گام برگزاری تئاتر در اردیبهشت ماه سال آینده در تالار بزرگ تئاتر شهر کرمان را شاهد باشیم.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول