اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان - 282

طالبی: مسئولان به تئاتر کودک و نوجوان حرفه‌ای‌تر بنگرند

خبرگزاری فارس: بازیگر نمایش «گلاب» با بیان اینکه مسئولان باید به تئاتر کودک و نوجوان حرفه‌ای‌تر بنگرند، گفت: بر این اساس می‌توانند با انتخاب متون تخصصی در باور کردن این هنر ارزشی در جامعه کمک‌رسان فعالان این عرصه باشند.

طالبی: مسئولان به تئاتر کودک و نوجوان حرفه‌ای‌تر بنگرند

محمد طالبی امروز در حاشیه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: کار برای کودکان از سختی و پیچیدگی بسیار حساسی برخوردار است که توجه به ابعاد و لطایف آن موجب باورپذیری کودکان می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایش «گلاب» در جشنواره رضوی توفیقات بسیاری کسب کرد، عنوان کرد: اگر چه در آغاز این کار موانع یا ضعف‌هایی احساس شد اما در حال حاضر این نمایش به یک قصه بسیار خوب انجامیده است.

بازیگر نمایش «گلاب» ابراز کرد: دغدغه اصلی یک بازیگر در اجرای تئاترهای کودک و نوجوان نحوه برقراری ارتباط با این گروه‌های سنی به دلیل حساسیت‌های وجودی آنها است.

وی ادامه داد: برای بازیگر تئاتر کودک و نوجوان امر مهم آن است که بتواند حس واقعی‌اش را برای کودکان با زبان کودک و برای نوجوانان نیز با زبان نوجوانان بیان کند و دغدغه‌های ذهنی آنها را هدفمند کند.

طالبی با تأکید بر لزوم بها دادن به تئاتر کودک و نوجوان، تصریح کرد: برخی این ژانر را بسیار سطحی می‌نگرند و می‌گویند کار کودک صرف موزیکال بودنش کفایت می‌کند در حالی که کار کودک نیز باید ارزشمند و فاخر دیده شود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید به تئاتر کودک و نوجوان حرفه‌ای‌تر بنگرند، عنوان کرد: بر این اساس می‌توانند با انتخاب متون کودک و نوجوان در باور کردن این هنر ارزشی در جامعه کمک‌رسان فعالان این عرصه باشند.

بازیگر نمایش «گلاب» با بیان اینکه با وجود میزبانی جشنواره تئاتر در همدان این هنر در این استان پیشرفت چشمگیری کرده است، افزود: این مهم گامی ارزشمند در ماندگار شدن و استمرار این هنر در همدان است.

وی با بیان اینکه می‌توان در زمینه شاد و موزیکال کردن کار برای کودکان از شادی‌های هدفمند به همراه یادگیری مفاهیم دینی نیز بهره جست، گفت: این روند سبب نهادینه شدن اعتقادات دینی در کودکان می‌شود.

طالبی در پایان سخنانش با بیان اینکه حدود چهار سال است کار تئاتر انجام می‌دهم اما نخستین سالی است که آقای پورقاسمی (کارگردان نمایش گلاب) به من اعتماد کرد و برای عروسک‌گردانی از من بهره گرفت، خاطرنشان کرد: آموزش عروسک‌گردانی در همدان وجود ندارد اما کارگردان این مجموعه آموزش را به من داد و کمک بسیاری در این زمینه به من کرد که قدردان زحمات وی هستم.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول