اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 280

صدیق‌جمالی: در تئاتر کودکان باید از هیجان‌های دوران کودکی بهره گرفت

خبرگزاری فارس: کارگردان نمایش «2+2» با بیان اینکه در تولید کار برای کودکان باید از هیجان‌های دوران کودکی نیز بهره گرفت، گفت: این مهم سبب گیرایی و جذب بیشتر مخاطبان به مفاهیم هدف می‌شود.

صدیق‌جمالی: در تئاتر کودکان باید از هیجان‌های دوران کودکی بهره گرفت

یعقوب صدیق‌جمالی در حاشیه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: تئاتر وقتی مخاطبش کودکان باشند کار بسیار سخت‌تر می‌شود چون باید بتوانی پیام یا آموزه‌هایی را به کودکان جامعه هدف انتقال دهی که چون لوح‌هایی سفید آن را در خود ضبط و ثبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه هدف من در نمایش «2+2» انتقال ترس‌های کودکانه در ورود به مدرسه بود، افزود: ترس ورود به مدرسه در اکثر کودکان وجود دارد که باید با القای مفاهیم درست و منطقی این ترس را تبدیل به فرصت کرد.

کارگردان نمایش «2+2» ابراز کرد: خطرناک‌ترین و سخت‌ترین نوع کارگردانی کار برای کودکان است به ویژه اگر بدون دیالوگ در صدد القای مفاهیم به این قشر باشی چرا که این شیوه نیز کار را سخت‌تر می‌کند.

وی افزود: کارگردانی برای کودک مشخصه‌های ویژه‌ای دارد که نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد چرا که تخصصی‌تر شدن در این حوزه بارور کردن نسل آینده را با انتقال مفاهیم ارزشی و هدف دارد.

صدیق‌جمالی خاطرنشان کرد: کودکان لوح‌های سفید و پاکی هستند که هر آنچه را به آنها القا کنی بدون کم و کاست دریافت می‌کنند و در خود ثبت می‌کنند که این روند حساسیت کار برای کودکان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه تئاتر کودک در جامعه کنونی مقداری فقیر است، گفت: اجرای عمومی کار برای کودکان سخت‌تر است اما پس از انجام شیرینی خاصی را به تولیدکنندگان القا می‌کند.

کارگردان نمایش «2+2» در پایان سخنانش با بیان اینکه در تولید کار برای کودکان باید از هیجان‌های دوران کودکی نیز بهره گرفت، افزود: این مهم سبب گیرایی و جذب بیشتر مخاطبان به مفاهیم هدف می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول